Účelová komunikace
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43410%2F13%3A00203595" target="_blank" >RIV/62156489:43410/13:00203595 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://spisy.upv.cz/UtilityModels/FullDocuments/FDUM0025/uv025474.pdf" target="_blank" >http://spisy.upv.cz/UtilityModels/FullDocuments/FDUM0025/uv025474.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Účelová komunikace
Popis výsledku v původním jazyce
Navržené řešení se týká oblasti techniky, v níž se řeší problémy spojené se snížením únosnosti účelových komunikací v místech, způsobené zejm. vlivem vysoké hladiny podzemní vod. Jedná se o technické řešení, kdy je pro zpevnění použita skladba konstrukčních vrstev hnědé štěpky spolu s geotextílii a krycí vrstvou umožňující průjezd silničních vozidel. Zařízení se tvoří na urovnané a do patřičného příčného sklonu vyspádované zemní pláni tělesa cesty, na kterou se rozloží v celé šířce zemní pláně a potřebné délce geotextilie. Na geotextíli se naveze vrstva hnědé štěpky, která se rozprostře a vyspáduje do požadovaného příčného sklonu. Minimální tloušťka vrstvy hnědé štěpky po zhutnění musí dosahovat 200 mm. Následně se na takto připravenou vrstvu štěpky položí geotextilie, která vrstvu hnědé štěpky uzavře. Hnědá štěpka je v podstatě obalena geotextilií a tvoří jádro provozního zpevnění v tělese konstrukce provozního zpevnění. Hnědá štěpka spolu s geotextilií vytváří souvislou vrstvu, která
Název v anglickém jazyce
Special road
Popis výsledku anglicky
The described solution is intended to increase the bearing capacity of special roads in waterlogged places using forest biomass. There are usually short sections of roads but their bad condition can put the entire forest road network that is located behind this local waterlogging out of operation. The current practice solves the waterlogged sections by installing coarse crushed stone. This is mainly used for its simplicity and low costs. However, it is a temporary solution and needs to be repeated. Thepresented technical solution is based on the principle of using a constructional layer of brown wood chips together with geotextile for reinforcement and a top covering layer for the traffic of road vehicles. The reinforcement is installed over a levelled and appropriately sloped subgrade where geotextile is placed on the entire width of the subgrade and the necessary length. The geotextile is then placed on the adjusted subgrade. The geotextile is covered with a layer of brown wood chip
Klasifikace
Druh
F<sub>uzit</sub> - Užitný vzor
CEP obor
GK - Lesnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Číslo patentu nebo vzoru
25474
Vydavatel
CZ001 -
Název vydavatele
Industrial Property Office
Místo vydání
Prague
Stát vydání
CZ - Česká republika
Datum přijetí
—
Název vlastníka
Mendelova univerzita v Brně
Způsob využití
A - Výsledek využívá pouze poskytovatel
Druh možnosti využití
P - Využití výsledku jiným subjektem je v některých případech možné bez nabytí licence