Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Účelová komunikace

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43410%2F13%3A00203595" target="_blank" >RIV/62156489:43410/13:00203595 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://spisy.upv.cz/UtilityModels/FullDocuments/FDUM0025/uv025474.pdf" target="_blank" >http://spisy.upv.cz/UtilityModels/FullDocuments/FDUM0025/uv025474.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Účelová komunikace

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Navržené řešení se týká oblasti techniky, v níž se řeší problémy spojené se snížením únosnosti účelových komunikací v místech, způsobené zejm. vlivem vysoké hladiny podzemní vod. Jedná se o technické řešení, kdy je pro zpevnění použita skladba konstrukčních vrstev hnědé štěpky spolu s geotextílii a krycí vrstvou umožňující průjezd silničních vozidel. Zařízení se tvoří na urovnané a do patřičného příčného sklonu vyspádované zemní pláni tělesa cesty, na kterou se rozloží v celé šířce zemní pláně a potřebné délce geotextilie. Na geotextíli se naveze vrstva hnědé štěpky, která se rozprostře a vyspáduje do požadovaného příčného sklonu. Minimální tloušťka vrstvy hnědé štěpky po zhutnění musí dosahovat 200 mm. Následně se na takto připravenou vrstvu štěpky položí geotextilie, která vrstvu hnědé štěpky uzavře. Hnědá štěpka je v podstatě obalena geotextilií a tvoří jádro provozního zpevnění v tělese konstrukce provozního zpevnění. Hnědá štěpka spolu s geotextilií vytváří souvislou vrstvu, která

  • Název v anglickém jazyce

    Special road

  • Popis výsledku anglicky

    The described solution is intended to increase the bearing capacity of special roads in waterlogged places using forest biomass. There are usually short sections of roads but their bad condition can put the entire forest road network that is located behind this local waterlogging out of operation. The current practice solves the waterlogged sections by installing coarse crushed stone. This is mainly used for its simplicity and low costs. However, it is a temporary solution and needs to be repeated. Thepresented technical solution is based on the principle of using a constructional layer of brown wood chips together with geotextile for reinforcement and a top covering layer for the traffic of road vehicles. The reinforcement is installed over a levelled and appropriately sloped subgrade where geotextile is placed on the entire width of the subgrade and the necessary length. The geotextile is then placed on the adjusted subgrade. The geotextile is covered with a layer of brown wood chip

Klasifikace

  • Druh

    F<sub>uzit</sub> - Užitný vzor

  • CEP obor

    GK - Lesnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Číslo patentu nebo vzoru

    25474

  • Vydavatel

    CZ001 -

  • Název vydavatele

    Industrial Property Office

  • Místo vydání

    Prague

  • Stát vydání

    CZ - Česká republika

  • Datum přijetí

  • Název vlastníka

    Mendelova univerzita v Brně

  • Způsob využití

    A - Výsledek využívá pouze poskytovatel

  • Druh možnosti využití

    P - Využití výsledku jiným subjektem je v některých případech možné bez nabytí licence