Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Biotechnické opatření pro zvýšení únosnosti lesních cest s využitím dřevní hmoty.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43410%2F13%3A00203618" target="_blank" >RIV/62156489:43410/13:00203618 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Biotechnické opatření pro zvýšení únosnosti lesních cest s využitím dřevní hmoty.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Popisované biotechnické opatření je zaměřeno na využití dřevní hmoty pro zvýšení únosnosti lesních cest v místech jejich lokálního podmáčení, která vznikají nejčastěji vlivem záplav při povodňových situacích a vysokých úhrnů dešťových srážek. V historiise k překonání těchto úseků používaly tzv. povalové cesty. V současné době se objevují tendence znovu tuto technologii oživit a nahradit tyčkovinu nebo tyčovinu používanou ke stavbě povalů štěpkou, tzn. nahradit ruční stavbu povalů strojovou pokládkou drcené dřevní hmoty. Hlavní předností využití tohoto materiálu je, že se jedná o obnovitelný zdroj a při jeho výrobě nedochází k těžbě a přemisťování zemského povrchu jako se to děje při těžbě kameniva. Pro jeho výrobu je možné použít dřevní hmotu přímo namístě výstavby a odpadá zde doprava materiálu na místo použití. Je možné využít místní pracovní sílu a běžnou stavební mechanizaci. Způsob realizace byl ověřen výstavbou zkušebního úseku a jeho zatížením běžným provozem.

  • Název v anglickém jazyce

    Biotechnical measure for improving the bearing capacity of forest roads using wood mass

  • Popis výsledku anglicky

    Described biotechnical measure is focused on using of wood mass to increase the bearing capacity of forest roads in their waterlogged section, which occur mostly due to flooding and high rainfalls. In the past, waterlogged sections of forest roads were overcome using the technology called corduroy roads. At present, there are tendencies to revive this technology. Along with the change of manual installation of stone pitching to machine installation of coarse gravel, the manual construction of corduroy roads can be replaced by a machine installation of crushed wood mass. The main advantage of this material is that it is a renewable resource and the earth surface is not exploited and transported. Wood mass can be created directly in the place of buildingand thus no transport is necessary. Furthermore, it is possible to use local workforce and common construction machinery. The test section of a waterlogged road was built using this technology and loaded by common traffic to evaluate the

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    GK - Lesnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Súčasný stav a východiská protipovodňovej ochrany v SR -- technické a biotechnické opatrenia v povodiach

  • ISBN

    978-80-228-2515-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    190-193

  • Název nakladatele

    Technická univerzita vo Zvolene

  • Místo vydání

    Zvolen

  • Místo konání akce

    Zvolen

  • Datum konání akce

    1. 1. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku