Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comparison of Material Constitutive Models used in FEA of Low Volume Roads

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43410%2F13%3A00212634" target="_blank" >RIV/62156489:43410/13:00212634 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comparison of Material Constitutive Models used in FEA of Low Volume Roads

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Abstract--Appropriate and progressive tool for analyzing behavior of low volume roads are probabilistic models used in reliability analyses. The necessary part of the probabilistic model is the deterministic model of structural behavior. The FE model oflow volume roads is created in the ANSYS software. It is able to determine the state of stress and deformation in any point of the structure and thus generate data required for the reliability analysis.The paper compares two material constitutive modelsused for modeling of unbound non-homogenous materials used in low volume roads. The first model is linear elastic model according to Hook theory (H model), the second one is nonlinear elastic-plastic Drucker-Prager model (D-P model).

  • Název v anglickém jazyce

    Comparison of Material Constitutive Models used in FEA of Low Volume Roads

  • Popis výsledku anglicky

    Abstract--Appropriate and progressive tool for analyzing behavior of low volume roads are probabilistic models used in reliability analyses. The necessary part of the probabilistic model is the deterministic model of structural behavior. The FE model oflow volume roads is created in the ANSYS software. It is able to determine the state of stress and deformation in any point of the structure and thus generate data required for the reliability analysis.The paper compares two material constitutive modelsused for modeling of unbound non-homogenous materials used in low volume roads. The first model is linear elastic model according to Hook theory (H model), the second one is nonlinear elastic-plastic Drucker-Prager model (D-P model).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA01020326" target="_blank" >TA01020326: Optimalizace procesu návrhu a realizace vozovek nízkokapacitních komunikací.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    World Academy of Science, Engineering and Technology

  • ISSN

    2010-376X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    82

  • Stát vydavatele periodika

    TR - Turecká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    1652-1656

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus