Comparison of Material Constitutive Models used in FEA of Low Volume Roads
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43410%2F13%3A00212634" target="_blank" >RIV/62156489:43410/13:00212634 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Comparison of Material Constitutive Models used in FEA of Low Volume Roads
Popis výsledku v původním jazyce
Abstract--Appropriate and progressive tool for analyzing behavior of low volume roads are probabilistic models used in reliability analyses. The necessary part of the probabilistic model is the deterministic model of structural behavior. The FE model oflow volume roads is created in the ANSYS software. It is able to determine the state of stress and deformation in any point of the structure and thus generate data required for the reliability analysis.The paper compares two material constitutive modelsused for modeling of unbound non-homogenous materials used in low volume roads. The first model is linear elastic model according to Hook theory (H model), the second one is nonlinear elastic-plastic Drucker-Prager model (D-P model).
Název v anglickém jazyce
Comparison of Material Constitutive Models used in FEA of Low Volume Roads
Popis výsledku anglicky
Abstract--Appropriate and progressive tool for analyzing behavior of low volume roads are probabilistic models used in reliability analyses. The necessary part of the probabilistic model is the deterministic model of structural behavior. The FE model oflow volume roads is created in the ANSYS software. It is able to determine the state of stress and deformation in any point of the structure and thus generate data required for the reliability analysis.The paper compares two material constitutive modelsused for modeling of unbound non-homogenous materials used in low volume roads. The first model is linear elastic model according to Hook theory (H model), the second one is nonlinear elastic-plastic Drucker-Prager model (D-P model).
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA01020326" target="_blank" >TA01020326: Optimalizace procesu návrhu a realizace vozovek nízkokapacitních komunikací.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
World Academy of Science, Engineering and Technology
ISSN
2010-376X
e-ISSN
—
Svazek periodika
—
Číslo periodika v rámci svazku
82
Stát vydavatele periodika
TR - Turecká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
1652-1656
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—