Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nová technologie zpevnění lesních odvozních cest

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43410%2F14%3A00228202" target="_blank" >RIV/62156489:43410/14:00228202 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Nová technologie zpevnění lesních odvozních cest

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem nové technologie výstavby a rekonstrukce lesních cest je možnost, aby majitelé lesů mohli úsporněji pečovat svými ( místními) kapacitami o svěřenou síť, aby ji zpřístupnili potřebné dopravní obsluze, zajistili její trvalou a technologickou sjízdnost. Lesní odvozní cesty třídy 1L v zastoupení 2,2 % a 2L1 v zastoupení 6,2 % jsou podle inventarizace lesů nejméně zastoupeny. Nová průmyslově chráněná technologie (kamenivo zpevněné popílkovou suspenzí pro lesní cesty) využívá tixotropní vlastnosti jemnémalty složené výhradně z cementu, popílku a vody. Tato suspenze je rozprostřena na kostru z drceného kameniva frakce 32 - 63 mm a vibračním válcem zhutněná. Modul pružnosti vrstvy KAPS -LE měřený rázovým deflektometrem na zkušebním úseku ŠLP Křtiny dosáhl hodnoty 9 000 MPa. Přepočtená životnost stavby dosahuje 20 let.

  • Název v anglickém jazyce

    New technology compacted forest roads

  • Popis výsledku anglicky

    The new technology of construction and reconstruction of forest roads is the possibility for forest owners to more efficiently take care of their (local) capacity of the network entrusted to it to make available the necessary transport operator, to ensure its continued technological and practicability. Forest roads class path 1L on behalf of 2.2% and 2L1 on behalf of 6.2%, according to forest inventory least represented. New industrially-protected technology (aggregate reinforced fly ash slurries for forest roads) uses thixotropic properties of fine mortar composed exclusively of cement, fly ash and water. This suspension is spread on the ground of crushed stone fraction 32-63 mm and a vibrating roller compaction. The modulus of elasticity layer KAPS -LE shock Falling weight deflectometer measurements in the test area TFE reached 9,000 MPa. Converted durability of the building is 20 years old.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    GK - Lesnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Lesnická práce

  • ISSN

    0322-9254

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Ročník 93

  • Číslo periodika v rámci svazku

    leden 2014

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    44-47

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus