Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Intercultural and multicultural chalenges and opportunities for students of the Faculty of Regional development and international studies

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43410%2F15%3A43907383" target="_blank" >RIV/62156489:43410/15:43907383 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/62156489:43310/15:43907383

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.afahc.ro/ro/rcic/2015/RCIC'15/rcic'15_volume.PDF" target="_blank" >http://www.afahc.ro/ro/rcic/2015/RCIC'15/rcic'15_volume.PDF</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Intercultural and multicultural chalenges and opportunities for students of the Faculty of Regional development and international studies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article aims to analyze the impact of implementation of projects in developing countries in the context of teaching students majoring in International Studies at increasing knowledge and competencies. With regards to increasing the level of understanding of intercultural and multicultural approaches in the process of refinement of the content of courses focused on regional development and sustainability and furthermore with focus on their theses. Development of the study program International Territorial Studies and knowledge of students is developed through a process of theses as well as by implemented projects in international internships. Students and supervising teachers participated on international travels within the projects NIKAZAM a SID in the years 2008 - 2014. The proposals that emerged from the analysis clearly demonstrated the positive impact on the expertise of students, not only in professional issues, but also in language training and skills preparation and impleme

  • Název v anglickém jazyce

    Intercultural and multicultural chalenges and opportunities for students of the Faculty of Regional development and international studies

  • Popis výsledku anglicky

    This article aims to analyze the impact of implementation of projects in developing countries in the context of teaching students majoring in International Studies at increasing knowledge and competencies. With regards to increasing the level of understanding of intercultural and multicultural approaches in the process of refinement of the content of courses focused on regional development and sustainability and furthermore with focus on their theses. Development of the study program International Territorial Studies and knowledge of students is developed through a process of theses as well as by implemented projects in international internships. Students and supervising teachers participated on international travels within the projects NIKAZAM a SID in the years 2008 - 2014. The proposals that emerged from the analysis clearly demonstrated the positive impact on the expertise of students, not only in professional issues, but also in language training and skills preparation and impleme

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    4th International Conference Redefining Community in Intercultural Context 2015: Proceedings

  • ISBN

  • ISSN

    2285-2689

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    138-144

  • Název nakladatele

    Henri Coanda Air Force Academy Publishing House

  • Místo vydání

    Brasov

  • Místo konání akce

    Brasov

  • Datum konání akce

    21. 5. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku