Přesnost pozemního snímkování pro zjišťování stavu poškození krytů vozovek lesních cest
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43410%2F17%3A43911533" target="_blank" >RIV/62156489:43410/17:43911533 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.vulhm.cz//sites/File/ZLV/fulltext/481.pdf" target="_blank" >http://www.vulhm.cz//sites/File/ZLV/fulltext/481.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Přesnost pozemního snímkování pro zjišťování stavu poškození krytů vozovek lesních cest
Popis výsledku v původním jazyce
Využití pozemního snímkování pro tvorbu 3D modelu se stále se zlepšujícími vlastnostmi digitálních technologií a jejich snadnější finanční dostupnost ukazuje další možný směr vývoje zjišťování stavu poškození stmelených krytů vozovek. Jedná se o technologii, která je pro současnost stále větší samozřejmostí a do budoucna uchopitelnější pro širší okruh uživatelů než metody klasické geodézie. V lesním hospodářství se může uplatnit zejména u staveb pro plnění funkcí lesa.
Název v anglickém jazyce
Accuracy of terrestrial imaging for the detection of forest road wearing course damage
Popis výsledku anglicky
The aim of the study is to verify whether it is possible to determine the extent of the damage to the forest road wearing course using terrestrial imaging and compare this method with the current method of tacheometric measurement of the road surface damage. The 3D model was created using photographs of the current state of a damaged forest road section taken by a commonly available camera with a resolution of 16 megapixels, carried manually on the 4 m telescopic rod. Cross sections of the forest road surface were surveyed tacheometrically and compared with the cross sections created in the 3D model. The results of the test section compared with the accuracy of the current method of tacheometric measuring show that the method of terrestrial imaging can be used to detect the damage with an accuracy of up to 3 cm. The Root Mean Square Error of height differences of the 3D model cross sections compared to the point values from the tacheometric measurements of cross sections reached 0.026 m, the X and Y horizontal errors were 0.019 m and 0.029 m, respectively. Based on the results we can conclude that it is possible to use this method to obtain high-quality data on the extent of the damage to penetration macadam road wearing course.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
40102 - Forestry
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Zprávy lesnického výzkumu
ISSN
0322-9688
e-ISSN
—
Svazek periodika
62
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
75-81
Kód UT WoS článku
000408368900001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85022213160