Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Optimization of low volume road pavement design and construction

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43410%2F18%3A43914333" target="_blank" >RIV/62156489:43410/18:43914333 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/44994575:_____/18:N0000121

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.17221/109/2017-JFS" target="_blank" >https://doi.org/10.17221/109/2017-JFS</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.17221/109/2017-JFS" target="_blank" >10.17221/109/2017-JFS</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Optimization of low volume road pavement design and construction

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Low volume roads in the Czech Republic are roads with lower traffic volume that primarily include forest and field roads, and they are an integral part of the Czech transport network. When building road pavements, we can use processes for surveying, designing, building and inspecting road constructions included in national and international, particularly European, standards. In addition, the roads are evaluated in terms of their environmental impacts, in order to maintain the quality of the environment. However, during the construction of road pavements decisions based on financial, time and other reasons are made. The decisions have impacts on the operation of roads and lead to other measures and additional costs of repairs and reconstructions. The article summarizes the authors&apos; research results from constructions of low volume road pavements and contains evaluations of laboratory and in situ material tests (soils, layers) of installed road pavements as well as evaluations of modelled laboratory and long-Term monitored in situ structures.

  • Název v anglickém jazyce

    Optimization of low volume road pavement design and construction

  • Popis výsledku anglicky

    Low volume roads in the Czech Republic are roads with lower traffic volume that primarily include forest and field roads, and they are an integral part of the Czech transport network. When building road pavements, we can use processes for surveying, designing, building and inspecting road constructions included in national and international, particularly European, standards. In addition, the roads are evaluated in terms of their environmental impacts, in order to maintain the quality of the environment. However, during the construction of road pavements decisions based on financial, time and other reasons are made. The decisions have impacts on the operation of roads and lead to other measures and additional costs of repairs and reconstructions. The article summarizes the authors&apos; research results from constructions of low volume road pavements and contains evaluations of laboratory and in situ material tests (soils, layers) of installed road pavements as well as evaluations of modelled laboratory and long-Term monitored in situ structures.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20701 - Environmental and geological engineering, geotechnics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA01020326" target="_blank" >TA01020326: Optimalizace procesu návrhu a realizace vozovek nízkokapacitních komunikací.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Forest Science

  • ISSN

    1212-4834

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    64

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    74-85

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85042753973