Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

When Does the Point Cloud Become a Real Tool for a Landscape Architect? Teaching Experience with Bachelor and Master Student Programmes in Landscape Architecture

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43510%2F20%3A43917967" target="_blank" >RIV/62156489:43510/20:43917967 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.14627/537690027" target="_blank" >https://doi.org/10.14627/537690027</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14627/537690027" target="_blank" >10.14627/537690027</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    When Does the Point Cloud Become a Real Tool for a Landscape Architect? Teaching Experience with Bachelor and Master Student Programmes in Landscape Architecture

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper concerns with the application of data obtained from UAV survey-based point clouds for teaching landscape architecture students. Easy accessibility of a point cloud predisposes its use in the analytical phase of the design process as well as for the presentation of the final design. The goal was to integrate this data into the creative process in two case studies and observe how students deal with data. The process was evaluated afterwards through an online survey and through interviews with students in the form of a focus group. From the case studies, there is still a preference for using &quot;traditional data&quot; such as orthophoto maps, plans and contours for the analysis and presentation. This challenged us to develop new approaches for including UAV survey-based point cloud data in the design process.

  • Název v anglickém jazyce

    When Does the Point Cloud Become a Real Tool for a Landscape Architect? Teaching Experience with Bachelor and Master Student Programmes in Landscape Architecture

  • Popis výsledku anglicky

    The paper concerns with the application of data obtained from UAV survey-based point clouds for teaching landscape architecture students. Easy accessibility of a point cloud predisposes its use in the analytical phase of the design process as well as for the presentation of the final design. The goal was to integrate this data into the creative process in two case studies and observe how students deal with data. The process was evaluated afterwards through an online survey and through interviews with students in the form of a focus group. From the case studies, there is still a preference for using &quot;traditional data&quot; such as orthophoto maps, plans and contours for the analysis and presentation. This challenged us to develop new approaches for including UAV survey-based point cloud data in the design process.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60500 - Other Humanities and the Arts

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF16_017%2F0002334" target="_blank" >EF16_017/0002334: Výzkumná infrastruktura pro mladé vědce</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Digital Landscape Architecture

  • ISSN

    2367-4253

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    254-261

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85087619843