Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Faktory ovlivňující volbu technického vzdělávání a percepce technických oborů žáky základních škol

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F11%3A00175750" target="_blank" >RIV/62156489:43670/11:00175750 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Faktory ovlivňující volbu technického vzdělávání a percepce technických oborů žáky základních škol

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Statistiky vykazují dlouhodobý nezájem žáků o studium technických oborů vzdělání a středních škol. Na tuto situaci musí reagovat základní školy, neboť výzkumy realizované v českém prostředí ukazují, že je zapříčiněn nejenom individuálními preferencemi žáků, ale i nepříznivou image technických oborů a vlivem nedostatečných či zkreslených informací. Cílem příspěvku je přinést aktuální poznatky o prvotní volbě povolání žáků, konkrétně jak žáci vnímají technické obory, které faktory ovlivňují volbu technicky orientovaných oborů vzdělání a středních škol a jaká je míra jejich autonomie v rozhodovacím procesu, a tím zefektivnit výchovně-vzdělávací práci učitelů směrem k vyšší motivaci absolventů základních škol k technickému vzdělávání.

  • Název v anglickém jazyce

    Decisive factors in choice of technical education and pupils' perception of technical study fields

  • Popis výsledku anglicky

    Statistics have been showing a long-term lack of pupils' interest in technical fields of study and secondary schools. Lower-secondary schools have to respond to this situation. Surveys conducted in the Czech environment show that the lack of interest stems not only from individual preferences of students but also from unfavourable image of technical study fields and insufficient or distorted information. The prime objective of this article is to present up-to-date information about primary career choiceof pupils, specifically, how pupils perceive technical study fields, which factors influence the choice of these fields, the extent of their autonomy in the decesion-making process and make the educational work of teachers more effective in order to motivate school leavers to technical education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Technology and Information Education

  • ISSN

    1803-537X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    5-10

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus