Postoje studentů učitelství odborných předmětů a učitelství praktického vyučování a odborného výcviku k lesbám a gayům měřené na škále ATLG-R
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F15%3A43906935" target="_blank" >RIV/62156489:43670/15:43906935 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Postoje studentů učitelství odborných předmětů a učitelství praktického vyučování a odborného výcviku k lesbám a gayům měřené na škále ATLG-R
Popis výsledku v původním jazyce
Empirická studie je zaměřena na zjištění postojů studentů Učitelství odborných předmětů a Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (N = 178) k lesbám a gayům. Použitým výzkumným nástrojem byla revidovaná škála Attitudes Toward Lesbians and Gay Men Scale (ATLG-R). Sběr dat byl uskutečněn v říjnu a listopadu 2014. Respondenti vykazovali poměrně pozitivní postoje jak k homosexualitě (průměrné skóre ATLG-R = 37,35 z teoretického rozmezí 20-100, nižší hodnota indikuje pozitivnější postoj k homosexualitě), tak k lesbám (průměrné skóre ATL-R = 17,24) a gayům (průměrné skóre ATG-R = 20,11). Více sexuálních předsudků měli respondenti ke gayům. Signifikantně negativnější postoje k homosexualitě, ale i separátně k lesbám a gayům měli muži a příslušníci římsko-katolické nebo jiné církve. Pozitivnější postoje měli studenti uvádějící kontakt s homosexuálními jedinci. Vliv věku, velikosti bydliště a ročníku studia na postoje respondentů nebyl prokázán. V závěru jsou prezentována doporučen
Název v anglickém jazyce
Attitudes of students in Teacher Training in Specialized Subjects and Vocational Education and Training towards lesbians and gay man measured on the ATLG-R scale
Popis výsledku anglicky
The empirical study aims to determine attitudes of university students in two study fields-Upper Secondary School Teacher Training in Specialized Subjects and Teacher Training in Vocational Education and Training (N = 178)-towards lesbians and gay men. The research instrument was a revised Attitudes Toward Lesbians and Gay Men Scale (ATLG-R). Data collection took place in October and November 2014. Respondents exhibited relatively positive attitudes both towards homosexuality (average score on scale ATLG-R = 37.35; from a theoretical range of 20-100; lower values indicate a more positive attitude towards homosexuality) as well as lesbians (average score on subscale ATL-R = 17.24) and gay men (average score on subscale ATG-R = 20.11). Respondents had more sexual prejudices to gay men. Significantly more negative attitudes towards homosexuality but also separately towards lesbians and gay men were assumed by men and members of the Roman Catholic or other church. By contrast, more positiv
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2015
ISBN
978-80-7509-287-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
199-212
Název nakladatele
Mendelova univerzita v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Křtiny
Datum konání akce
15. 9. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—