Možnosti profesního vzdělávání učitelů středních škol na Mendelově univerzitě v Brně
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F16%3A43909596" target="_blank" >RIV/62156489:43670/16:43909596 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Možnosti profesního vzdělávání učitelů středních škol na Mendelově univerzitě v Brně
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se věnuje aktuálnímu tématu profesního vzdělávání učitelů středních škol. Pozornost je věnována přípravnému vzdělávání učitelů odborných předmětů a učitelů praktického vyučování a odborného výcviku a následné podpoře absolventů - začínajících učitelů při nástupu do pedagogické praxe. Na základě teoretických východisek vyplývajících zejména ze strategických dokumentů české vzdělávací politiky, požadavků Akreditační komise ČR je reflektována Rámcová koncepce přípravného vzdělávání učitelů základních a středních škol. V návaznosti na pregraduální přípravu budoucích učitelů je řešena otázka jejich podpory v začátcích profesní dráhy a možnosti dalšího profesního vzdělávání v prostředí vysokoškolského ústavu Institutu celoživotního vzdělávání Mendelovy univerzity v Brně.
Název v anglickém jazyce
Possibilities of Professional Training of Secondary School Teachers at Mendel University in Brno
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the current issue of professional training of secondary school teachers. Attention is paid to the initial training of vocational teachers and teachers of practical and vocational training subjects and following support of the graduates - beginning teachers when starting teaching career. Based on the theoretical principles resulting mainly from strategic documents of the Czech educational policy requirements of the Accreditation Commission of the Czech Republic are reflected in the Framework concept of primary and secondary school teacher education. Following the undergraduate training of future teachers a question of their support in the early period of their careers and the possibility of further professional development in the Institute of Lifelong Learning at Mendel University in Brno is discussed.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2016
ISBN
978-80-7509-426-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
54-64
Název nakladatele
Mendelova univerzita v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Křtiny
Datum konání akce
13. 9. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—