Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Proměny vzdělávání seniorů na univerzitách třetího věku v ČR v poslední dekádě

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F24%3A43925226" target="_blank" >RIV/62156489:43670/24:43925226 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Proměny vzdělávání seniorů na univerzitách třetího věku v ČR v poslední dekádě

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Univerzity třetího věku patří mezi fenomén seniorského zájmového vzdělávání, a to nejen v České republice. Jsou celosvětovým trendem. Senioři díky této formě vzdělávání získávají další dovednosti a znalosti a udržují si duševní i fyzické zdraví, podporují či rozvíjejí komunikační a sociální kontakty. V posledních deseti letech jsme svědky proměn této formy vzdělávání, a ty jsou tématem i tohoto příspěvku. Na základě sekundární analýzy dat z tzv. ukazatele F v rozmezí roků 2013-2023, které vyplňují všechny univerzity třetího věku v ČR sdružené do Asociace univerzit třetího věku, a na základě analýzy dat z dotazníkových šetření, která bylo uskutečněna v roce 2016 a 2021, identifikujeme trendy vzdělávání na univerzitách třetího věku v ČR.

  • Název v anglickém jazyce

    Changes in the education of seniors at universities of the third age in the Czech Republic in the last decade

  • Popis výsledku anglicky

    Universities of the Third Age are a phenomenon of senior interest education, not only in the Czech Republic. They are a worldwide trend. Thanks to this form of education, seniors acquire additional skills and knowledge and maintain their mental and physical health, support or develop communication and social contacts. In the last ten years we have witnessed changes in this form of education, and these are the subject of this paper. Based on a secondary analysis of data from the so-called Indicator F between 2013 and 2023, completed by all third age universities in the Czech Republic associated in the Association of Third Age Universities, and on the analysis of data from questionnaire surveys conducted in 2016 and 2021, we identify trends in third age university education in the Czech Republic.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Pedagogica actualis XV.: Podpora a inklúzia vo vzdelávaní II.

  • ISBN

    978-80-572-0431-2

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    114-132

  • Počet stran knihy

    310

  • Název nakladatele

    Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave

  • Místo vydání

    Trnava

  • Kód UT WoS kapitoly