Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vliv pojezdu standardních a nízkotlakých pneumatik na půdu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A_____%2F02%3A42300006" target="_blank" >RIV/62156489:_____/02:42300006 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vliv pojezdu standardních a nízkotlakých pneumatik na půdu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Byly vzájemně porovnány užitné parametry nízkotlakých pneumatik Trelleborg TWIN 600/60-30,5 a pneumatik Barum AR 70 480/70 R30: změny penetračního odporu na povrchu půdy a váhloubce 10 cm, okamžitý tlak způsobený vápůdě přejezdem pneumatiky váhloubce 10cm, hloubka vytlačených kolejí, základní pedologické charakteristiky. Použití tzv. nízkotlakých pneumatik nemělo být přeceňováno, neboť jejich positivní efekt se projevuje výrazně jen na půdách sáhoršími parametry únosnosti (kdy dojde kázaboření pneumatiky do půdy). Kladné účinky srovnatelné sánízkotlakými pneumatikami poskytnou váběžných podmínkách i zlepšené pneumatiky standardní koncepce. I pedologické analýzy potvrdily, že provozní využívání nízkotlakých pneumatik při snížené pracovní zátěži je válesních ekosystémech v některých případech záhlediska efektivnosti opatření a ochrany půdy nevýznamné.

  • Název v anglickém jazyce

    Effects of the passage of standard and low-ground-pressure tyres on soil.

  • Popis výsledku anglicky

    They were compared utility parameters of high-flotation tyres Trelleborg TWIN 600/60-30,5 with those of Barum AR 70 480/70 R30: penetration resistance on the surface of soil and at a depth of 10 cm; actual pressure caused in soil by the passage of tyresat a depth of 10 cm; depth of ruts; basic pedological characteristics. The use of high-flotation tyres should not be overestimated because their positive effects show markedly in soils with poorer parameters of ground bearing capacity only (when the tyreis buried in soil). Favourable effects comparable with low-ground-pressure tyres can be also provided (under ordinary conditions) by improved tyres of a standard conception. Also pedological analyses have corroborated that the operational use of low-ground-pressure tyres is in some cases insignificant from the viewpoint of effectiveness and soil protection.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    GK - Lesnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2002

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Logistika technickej výroby dreva váKarpatoch

  • ISBN

    80-228-1170-X

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    168-175

  • Název nakladatele

    Technická univerzita vo Zvolenu

  • Místo vydání

    Zvolen

  • Místo konání akce

    Zvolen

  • Datum konání akce

    9. 9. 2002

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku