Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vertical integration as a factor of competitiveness

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A_____%2F03%3A11100032" target="_blank" >RIV/62156489:_____/03:11100032 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Vertical integration as a factor of competitiveness

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Vertical integration within agricultural and food sector is one of decisive factors influencing market structure and competitiveness of agriculture. There are two groups of motives for vertical integration. Motive of efficiency is based on effort to minimize production cost or transaction cost. Market power is not solely result of horizontal expansion, but if variable inputs are considered, vertical integration may contribute to market power and so to growing share on consumer price. The article analyses and methodologically specifies these motives for vertical integration and determines possibilities of quantification of effects of vertical integration.

  • Název v anglickém jazyce

    Vertical integration as a factor of competitiveness

  • Popis výsledku anglicky

    Vertical integration within agricultural and food sector is one of decisive factors influencing market structure and competitiveness of agriculture. There are two groups of motives for vertical integration. Motive of efficiency is based on effort to minimize production cost or transaction cost. Market power is not solely result of horizontal expansion, but if variable inputs are considered, vertical integration may contribute to market power and so to growing share on consumer price. The article analyses and methodologically specifies these motives for vertical integration and determines possibilities of quantification of effects of vertical integration.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2003

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Agricultural Economics

  • ISSN

    0139-570X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    49

  • Číslo periodika v rámci svazku

    11

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    520-525

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus