Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zvyklosti spotřebitelů na trhu vína v ČR

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A_____%2F04%3AE0005542" target="_blank" >RIV/62156489:_____/04:E0005542 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Consumer habits in the Czech wine market. Agricultural Economics.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper includes partial results of the research oriented on the habits and behaviour of consumers in the wine market in the Czech Republic. Based on direct questioning of 1 000 respondents from the whole Czech Republic, we found that 11.3% of respondents drink wine several times a week, 29.8% of respondents at least once a week, and 23.2% drink wine several times a month. Only 2.7% of respondents do not drink wine at all. 30.3% of respondents drink wine more often than before, especially because of the fact, that they like wine more, it is of a better quality, and the offer is bigger. 34.1% of respondents buy wine several times a month especially in supermarkets or hyper- markets (45.2%) and in special vine-stores (23.8%). 52.5% of respondents prefer quality varietal wine. Rank of the top ten wines most often bought by the selected sample of respondents is: Frankovka, Cabernet Sauvignon, Müller Thurgau, Veltlínské zelené, Rulandské bílé, Svatovavřinecké, Modrý Portugal, Chardonnay,

  • Název v anglickém jazyce

    Consumer habits in the Czech wine market. Agricultural Economics.

  • Popis výsledku anglicky

    The paper includes partial results of the research oriented on the habits and behaviour of consumers in the wine market in the Czech Republic. Based on direct questioning of 1 000 respondents from the whole Czech Republic, we found that 11.3% of respondents drink wine several times a week, 29.8% of respondents at least once a week, and 23.2% drink wine several times a month. Only 2.7% of respondents do not drink wine at all. 30.3% of respondents drink wine more often than before, especially because of the fact, that they like wine more, it is of a better quality, and the offer is bigger. 34.1% of respondents buy wine several times a month especially in supermarkets or hyper- markets (45.2%) and in special vine-stores (23.8%). 52.5% of respondents prefer quality varietal wine. Rank of the top ten wines most often bought by the selected sample of respondents is: Frankovka, Cabernet Sauvignon, Müller Thurgau, Veltlínské zelené, Rulandské bílé, Svatovavřinecké, Modrý Portugal, Chardonnay,

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/QF3276" target="_blank" >QF3276: Perspektivy vývoje a návrhy opatření politiky vinohradnictví a vinařství a rozvoje venkova v jihomoravském regionu.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Agricultural Economics.

  • ISSN

    0139-570X.

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    9

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    9

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus