Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rapid Models for Predicting the Low-Temperature Behavior of Diesel

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62243136%3A_____%2F19%3AN0000010" target="_blank" >RIV/62243136:_____/19:N0000010 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/62243136:_____/19:N0000033

  • Výsledek na webu

    <a href="https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1002/ceat.201800549" target="_blank" >https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1002/ceat.201800549</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1002/ceat.201800549" target="_blank" >10.1002/ceat.201800549</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Rapid Models for Predicting the Low-Temperature Behavior of Diesel

  • Popis výsledku v původním jazyce

    "The cold filtration plugging point (CFPP) is the method most commonly applied to characterize the low-temperature behavior of diesel and its components. However, this method is time-consuming and does not have good repeatability, especially for samples with very low CFPP values like kerosene, light cycle oil, etc. Three new models for CFPP prediction were developed and compared: a combined density and distillation curve, differential scanning calorimetry, and nearinfrared. A set of 133 samples of diesel components were used to create the models, containing streams from different sources and levels of treatment. A further 28 diesel samples were used to validate and compare the models. All three models not only were faster than the standard method but also were found to be in good agreement with CFPP values. Each model has its own particular advantages suiting it to a particular type of diesel sample and stage of the diesel production process."

  • Název v anglickém jazyce

    Rapid Models for Predicting the Low-Temperature Behavior of Diesel

  • Popis výsledku anglicky

    "The cold filtration plugging point (CFPP) is the method most commonly applied to characterize the low-temperature behavior of diesel and its components. However, this method is time-consuming and does not have good repeatability, especially for samples with very low CFPP values like kerosene, light cycle oil, etc. Three new models for CFPP prediction were developed and compared: a combined density and distillation curve, differential scanning calorimetry, and nearinfrared. A set of 133 samples of diesel components were used to create the models, containing streams from different sources and levels of treatment. A further 28 diesel samples were used to validate and compare the models. All three models not only were faster than the standard method but also were found to be in good agreement with CFPP values. Each model has its own particular advantages suiting it to a particular type of diesel sample and stage of the diesel production process."

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20402 - Chemical process engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1606" target="_blank" >LO1606: Rozvoj Centra UniCRE</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Chemical Engineering & Technology

  • ISSN

    1521-4125

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    42

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    735-743

  • Kód UT WoS článku

    000462235100004

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85061305939