Charakterizace možných alternativních materiálů pro výrobu námořních paliv
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62243136%3A_____%2F21%3AN0000034" target="_blank" >RIV/62243136:_____/21:N0000034 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://paliva.vscht.cz/cz/archiv-clanku/detail/51" target="_blank" >http://paliva.vscht.cz/cz/archiv-clanku/detail/51</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.35933/paliva.2021.01.03" target="_blank" >10.35933/paliva.2021.01.03</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Charakterizace možných alternativních materiálů pro výrobu námořních paliv
Popis výsledku v původním jazyce
Námořní doprava se velkou měrou podílí na znečišťování životního prostředí. Z daného důvodu došlo od 1. 1. 2020 u námořních paliv k razantnímu snížení maximálního povoleného obsahu síry. Toto snížení lze nejjednodušeji řešit pomocí ředění konvenčních vysokosirných paliv vhodnou nízkosirnou složkou. Míchání dvou a více složek s sebou však přináší potenciální riziko nekompatibility, případně nestability výsledného produktu, zvláště v případě delšího skladování a přepravy ke koncovým spotřebitelům. Z výše uvedených důvodů se tato práce zabývá zmapováním a charakterizací alternativních surovin, které by bylo možné využít k produkci nízkosirných paliv s obsahem síry do 0,5 % hm. Celkem bylo charakterizováno 5 surovin (1 konvenční topný olej a 4 alternativní suroviny). Tyto suroviny byly porovnány s ohledem na kvalitativní vlastnosti požadované pro námořní paliva dle ISO 8217. Následně byla nastíněna vhodnost zmíněných surovin pro další mísení s cílem splnit požadované kvalitativní parametry pro námořní paliva
Název v anglickém jazyce
Characterization of possible alternative materials for the production of marine fuels
Popis výsledku anglicky
Maritime transport is a significant contributor to the environmental pollution. For this reason, the maximum sulfur content in liquid marine fuels has been drastically reduced since January 1st 2020 for deep sea areas. This reduction can be solved by diluting the conventional high sulfur fuels with suitable low sulfur components. How-ever, mixing two or more components with each other carries a potential risk of incompatibility or instability of the final product, especially in the case of longer storage and subsequent transportation to the end consumers. For the above reasons, this work deals with the mapping of alternative raw materials that could be used to produce very low sulfur fuel oils (VLSFO) with a sulfur level up to 0.5 wt%. A total of 5 raw materials (1 conventional fuel oil - HSFO and 4 alternative raw materials) were characterized. The individual raw materials were com-pared to each other with regard to the quality properties required for marine fuels according to the ISO 8217. Sub-sequently, the suitability of these raw materials for fur-ther mixing was outlined in order to meet the required quality parameters for marine fuel mixing.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
20400 - Chemical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Paliva
ISSN
1804-2058
e-ISSN
—
Svazek periodika
13
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85104846788