Námořní paliva po roce 2020 III
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62243136%3A_____%2F21%3AN0000035" target="_blank" >RIV/62243136:_____/21:N0000035 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://paliva.vscht.cz/cz/archiv-clanku/detail/52" target="_blank" >http://paliva.vscht.cz/cz/archiv-clanku/detail/52</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.35933/paliva.2021.02.04" target="_blank" >10.35933/paliva.2021.02.04</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Námořní paliva po roce 2020 III
Popis výsledku v původním jazyce
Dne 1. 1. 2020 vešlo v platnost razantní snížení maximálního obsahu síry v námořních palivech pro otevřená moře a oceány z 3,5 % hm. síry na 0,5 % hm. Tato změna se projevila změnami v námořní dopravě, ale i v celém rafinérském průmyslu, ať už se jedná o prodejce samotné ropy, technologické uspořádání rafinérií, výrobu samotných paliv a jejich aditivaci, přepravu a skladování či koncové uživatele a jejich infrastrukturu. V uplynulých letech 2017 a 2018 byla situace ohledně námořních paliv a blížící se změny IMO 2020 podrobně zmapována v časopise Paliva v článcích „Námořní paliva po roce 2020“ a „Námořní paliva po roce 2020 II“. Na uvedené publikace přímo navazuje předkládaný článek, který shrnuje nejaktuálnější data a zkušenosti uplynulého roku, tedy prvního roku implementace IMO 2020. Článek popisuje, jak se provozovatelé plavidel vypořádali s tímto razantním snížením maximálního obsahu síry v námořních palivech, a také ekonomické důsledky, které s sebou tato změna přinesla
Název v anglickém jazyce
Marine fuels after 2020 iii
Popis výsledku anglicky
On 1st January 2020, a drastic change came into force to reduce the maximum permitted sulphur content of marine fuels from 3.5 % wt. to 0.5% wt. for the deep sea and oceans. This change had an impact not only on the shipping industry, but also on the entire refining sec-tor, be it oil marketers, refineries, traders and manufac-turers of fuels and end-user additives. In 2017 and 2018, the situation regarding marine fuels and the impending IMO 2020 changes was mapped out in the articles "Ma-rine Fuels Post-2020" and "Marine Fuels Post-2020 II" published in Paliva journal. These publications are di-rectly followed by the present article, which summarises the current data (as of early 2021) and experience from the past year, the first year of implementation of IMO 2020. The article describes how vessel operators have coped with this drastic reduction of the maximum sulphur content of marine fuels, as well as the economic conse-quences of this change.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
20400 - Chemical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Paliva
ISSN
1804-2058
e-ISSN
—
Svazek periodika
13
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85110401919