Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Námořní paliva po roce 2020 III

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62243136%3A_____%2F21%3AN0000035" target="_blank" >RIV/62243136:_____/21:N0000035 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://paliva.vscht.cz/cz/archiv-clanku/detail/52" target="_blank" >http://paliva.vscht.cz/cz/archiv-clanku/detail/52</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.35933/paliva.2021.02.04" target="_blank" >10.35933/paliva.2021.02.04</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Námořní paliva po roce 2020 III

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Dne 1. 1. 2020 vešlo v platnost razantní snížení maximálního obsahu síry v námořních palivech pro otevřená moře a oceány z 3,5 % hm. síry na 0,5 % hm. Tato změna se projevila změnami v námořní dopravě, ale i v celém rafinérském průmyslu, ať už se jedná o prodejce samotné ropy, technologické uspořádání rafinérií, výrobu samotných paliv a jejich aditivaci, přepravu a skladování či koncové uživatele a jejich infrastrukturu. V uplynulých letech 2017 a 2018 byla situace ohledně námořních paliv a blížící se změny IMO 2020 podrobně zmapována v časopise Paliva v článcích „Námořní paliva po roce 2020“ a „Námořní paliva po roce 2020 II“. Na uvedené publikace přímo navazuje předkládaný článek, který shrnuje nejaktuálnější data a zkušenosti uplynulého roku, tedy prvního roku implementace IMO 2020. Článek popisuje, jak se provozovatelé plavidel vypořádali s tímto razantním snížením maximálního obsahu síry v námořních palivech, a také ekonomické důsledky, které s sebou tato změna přinesla

  • Název v anglickém jazyce

    Marine fuels after 2020 iii

  • Popis výsledku anglicky

    On 1st January 2020, a drastic change came into force to reduce the maximum permitted sulphur content of marine fuels from 3.5 % wt. to 0.5% wt. for the deep sea and oceans. This change had an impact not only on the shipping industry, but also on the entire refining sec-tor, be it oil marketers, refineries, traders and manufac-turers of fuels and end-user additives. In 2017 and 2018, the situation regarding marine fuels and the impending IMO 2020 changes was mapped out in the articles "Ma-rine Fuels Post-2020" and "Marine Fuels Post-2020 II" published in Paliva journal. These publications are di-rectly followed by the present article, which summarises the current data (as of early 2021) and experience from the past year, the first year of implementation of IMO 2020. The article describes how vessel operators have coped with this drastic reduction of the maximum sulphur content of marine fuels, as well as the economic conse-quences of this change.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20400 - Chemical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Paliva

  • ISSN

    1804-2058

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85110401919