Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Podvozek elektrické vlakové jednotky s vnitřním rámem

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62623753%3A_____%2F21%3AN0000001" target="_blank" >RIV/62623753:_____/21:N0000001 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Podvozek elektrické vlakové jednotky s vnitřním rámem

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Podvozky jsou koncipovány, jako dvounápravové, bezmotorové (běžné) podvozky, které využívají vnitřního ložiskování dvojkolí a tím i koncepce vnitřního rámu podvozku. Vedení dvojkolí podvozků je řešeno pomocí kyvných ramen s tím, že soustava pružících prvků primárního vypružení je umístěna přímo nad kyvnými rameny a se sekundárním vypružením realizovaným pomocí dvojic vzduchových pružin s integrovanou nouzovou pružinou. Systém uložení skříně na podvozcích je jednobodový. S přihlédnutím k navrženému systému sekundárního vypružení bylo nutné omezit kolébání vozové skříně. K tomuto účelu byl do podvozků implementován torzní stabilizátor. Přenos tažných sil je realizován pomocí otočného čepu s podélnými pryžo-kovovými narážkami. Čep je pevnou součástí hlavního příčníku. Hlavní příčník spočívá na pružinách sekundárního vypružení a zároveň tvoří pevnou vazbu s vozovou skříní. Pomocí výše zmíněného čepu a pružných dorazů umístěných na rámu podvozku je pak zprostředkován samotný přenos sil. Tlumení svislých pohybů primárního vypružení je stejně tak, jako tlumení svislých, příčných a vrtivých pohybů sekundárního vypružení realizováno pomocí hydraulických tlumičů. Pro vyvození brzdné síly jsou u podvozků použity vždy dva páry kotoučových brzd na jedné nápravě. Jeden podvozek byl osazen kolejnicovou brzdou.

  • Název v anglickém jazyce

    Electric train chassis

  • Popis výsledku anglicky

    The chassis are designed as two-axle, non-motorized (ordinary) chassis, which use the internal bearings of the wheelsets and thus the concept of the inner frame of the chassis.

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>prot</sub> - Prototyp

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EG15_019%2F0004847" target="_blank" >EG15_019/0004847: Podvozek elektrické vlakové jednotky s vnitřním rámem</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    TD046885

  • Číselná identifikace

    TD046885

  • Technické parametry

    kontaktní osoba: Ing. Jiří Říha e-mail: jiri.riha@skoda.cz, tel: +420 37818 6049 • Jedná se o podvozek s vnitřním rámem • Podvozek je určen pro elektrické vlakové jednotky • Podvozek je určen pro maximální rychlost 160 km/h • Podvozek je určen pro provoz na tratích s rozchodem 1435 mm • Podvozek je určen pro maximální nápravové zatížení 16,5 t • Podvozek je vyroben pomocí nejmodernějších technologií

  • Ekonomické parametry

    Uplatnění výsledků v praxi • Hlavní příjemce podpory používá výsledky tohoto projektu k vývoji podvozků pro novou generaci jednotek • Hlavní příjemce podpory provádí studii pro využití výsledků projektu pro vývoj podvozků metra • Hlavní příjemce podpory provádí studii pro využití výsledků projektu pro vývoj podvozků dvoupodlažních jednotek • Výsledky projektu jsou použitelné i pro návrh, vývoj a výrobu podvozků osobních a nákladních vozů • Dílčí výsledky projektu jsou využitelné i při vývoji podvozků pro tramvaje Ekonomický dopad • Konkurenceschopnost na evropském trhu, potažmo celosvětovém trhu (na straně hlavního příjemce podpory) • Snížení výrobních nákladů u nového typu podvozku (na straně spolupříjemce podpory) • Snížení materiálových nákladů u nového typu podvozku (na straně spolupříjemce podpory) • Snížení investičních nákladů u nového typu podvozku (na straně spolupříjemce podpory)

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    62623753

  • Název vlastníka

    ŠKODA TRANSPORTATION a.s.

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    V - Výsledek je využíván vlastníkem

  • Požadavek na licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem