Actual Question of Multimedia Environment in Science and Technical Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F03%3A00001053" target="_blank" >RIV/62690094:18440/03:00001053 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Actual Question of Multimedia Environment in Science and Technical Education
Popis výsledku v původním jazyce
In the paper are demonstrated some aspects of multimedia educational environment, especially in relation to nonverbal objects (imagery) by so-called "dual - coding" theory. This theory of multimedia learning offers a three-process level of ways of integration of visually (picture material, animation and video) and verbally presented material (text information, oral narration, sound sequence) into the learner's working memory during learning
Název v anglickém jazyce
Actual Question of Multimedia Environment in Science and Technical Education
Popis výsledku anglicky
In the paper are demonstrated some aspects of multimedia educational environment, especially in relation to nonverbal objects (imagery) by so-called "dual - coding" theory. This theory of multimedia learning offers a three-process level of ways of integration of visually (picture material, animation and video) and verbally presented material (text information, oral narration, sound sequence) into the learner's working memory during learning
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F02%2F1165" target="_blank" >GA406/02/1165: Učení z grafického zobrazení v přírodovědném vzdělávání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2003
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Information - Communication - Knowledge Engineering Education Today
ISBN
0724-88-73, 3-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
322-324
Název nakladatele
Fachhochschule Karlsruhe - Hochscule fuer Technik
Místo vydání
Karlsruhe
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—