Jsou přírodní vědy opravdu pro všechny? (Editorial)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F06%3A00001974" target="_blank" >RIV/62690094:18440/06:00001974 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Can Science Be Really for Everybody? (Editorial).
Popis výsledku v původním jazyce
Can science be really for everybody? The research in the area of science education strengthens the Theory of Science Instruction (didactics) academically and enables closer connection of Physics, Chemistry and Biology, but also the connection to Pedagogy. We believe that both research projects and good practice give a chance to improve useful curricula and create the curriculum of such a quality which will lead students to understanding science and to be science literate.
Název v anglickém jazyce
Can Science Be Really for Everybody? (Editorial).
Popis výsledku anglicky
Can science be really for everybody? The research in the area of science education strengthens the Theory of Science Instruction (didactics) academically and enables closer connection of Physics, Chemistry and Biology, but also the connection to Pedagogy. We believe that both research projects and good practice give a chance to improve useful curricula and create the curriculum of such a quality which will lead students to understanding science and to be science literate.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F05%2F0188" target="_blank" >GA406/05/0188: Konstruktivismus a jeho aplikace v integrovaném pojetí přírodovědného vzdělávání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Natural Science Education
ISSN
1648-939X
e-ISSN
—
Svazek periodika
3
Číslo periodika v rámci svazku
17
Stát vydavatele periodika
LT - Litevská republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
1-4
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—