Úvahy nad genderovým tichem aneb Je gender relevantní kategorií v sociální práci?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F08%3A00002196" target="_blank" >RIV/62690094:18440/08:00002196 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Úvahy nad genderovým tichem aneb Je gender relevantní kategorií v sociální práci?
Popis výsledku v původním jazyce
Život v genderované společnosti vytváří nutnost reflektovat specifické způsoby, kterými sociální problémy a sociální otázky ovlivňují životy žen a mužů. Sociální problémy jsou velmi často gederově založené a to by mělo být podstatným předpokladem pro profesionály potýkající se s těmito problémy i vzdělavatele v profesích, jako je sociální práce. Vzdělávání v sociální práci a každodenní praxe jsou stále necitlivé vůči genderovým nerovnostem. Rozvoj genderové teorie a výzkumu zdůrazňuje význam kategorie gender při porozumění sociálním fenoménům a podpoře genderově rovných způsobů smýšlení a politiky. V tomto článku zkoumám možnosti pro zavedení genderově integrovaného kurikula a praxe sociální práce.
Název v anglickém jazyce
Reflections on the Gender Silence or Is Gender a Relevant Category in Social Work?
Popis výsledku anglicky
Living in gendered societies makes it necessary to take into account the specific ways in which social problems and social issues affect the lives of women and men. Social problems are very often gender biased and this would be substantive hypothesis forthe professions dealing with these problems, and for the training programmes for professions like social work. Social work education and everyday practice are insensitive to gender inequalities yet. The development of gender theory and research highlights the significance of gender category to understand to social phenomena and to support gender-equality ways of thinking and policies. In this article I examine the potential for making the change toward a gender-integrated curriculum and practice of social work.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Sociální práce
ISSN
1213-6204
e-ISSN
—
Svazek periodika
8
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—