Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mediální obraz rodiny a partnerství v českém denním tisku a v reflexi mladé generace na konci 20. století

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F08%3A00002638" target="_blank" >RIV/62690094:18440/08:00002638 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Mediální obraz rodiny a partnerství v českém denním tisku a v reflexi mladé generace na konci 20. století

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Změny demografického chování v České republice po roce 1989 jsou v tomto článku sledovány z perspektivy teorie difuze a vlivu masových médií. Text je soustředěn na obsahovou analýzu českého denního tisku z 90. let 20. století, na vnímání obrazu rodiny vmasových médiích mladou českou generací ve věku 18-30 let a na možný vliv masových médií na jejich postoje a chování. Analýza ukazuje, že témata prezentovaná v českých médiích v souvislosti s rodinou lze vnímat jako "klasická". Rodina a reprodukce byly zmiňovány především v kontextu populačního vývoje a potratového zákona a potratové etiky. Mediální zprávy ukazovaly množství přístupů k těmto problémům, avšak nenabízely žádné ideologické směry diskuse o rodině. I když celkově byl zájem médií o rodinnou tématiku poměrně slabý, mladá generace zprávám o rodině pozornost věnovala. Přitom se však ukázala značná selekce témat a druhů informací. Mladá generace se cítila být ovlivněna mediálními sděleními především v oblasti utváření populačního

  • Název v anglickém jazyce

    The Portrayal of Family Life and Partnership in the Czech Daily Press and the Media´s Reflection of the Young Generation at the End of the 20th Century

  • Popis výsledku anglicky

    In this article the changes in demographic behaviour after 1989 are observed from the perspective of diffusion theory and of mass media influence. The article is concentrated on content analysis of the Czech daily press in the 1990s, the perception of young Czechs between the ages of 18 to 30 of family life as portrayed in the mass media, and the possible influence of the mass media on their attitudes and behaviour. Analysis shows that the topics presented in the Czech mass media in connection with family life may be described as "classical". Family and reproduction were usually mentioned in the context of population development and abortion law and ethics. Reports, however, showed a plurality of attitudes towards these probelms and offered neither ideological nor systematic directions of family discussion. In spite of the quite weak interest of the mass media in this topic, the young generation was interested in family issues as reported in the mass media, even if in a selected way. T

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sociální studia

  • ISSN

    1214-813X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    26

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus