Vyučovací proces v ZŠ při nemocnicích
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F08%3A00003227" target="_blank" >RIV/62690094:18440/08:00003227 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vyučovací proces v ZŠ při nemocnicích
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá vyučovacím procesem ve škole při nemocnici. Řeší se navázání osobního kontaktu s nemocným dítětem jako nutné východisko učebně výchovné práce na dětském lůžkovém oddělení a potřebnost spolupráce učitele ve škole při nemocnici s kmenovouškolou žáka a organizace vyučování hospitalizovaných žáků. Stěžejní pozornost je věnována didaktice hospitalizovaných dětí - teorii vzdělání, tj. nutné úpravě obsahu a rozsahu učiva s ohledem na žákův zdravotní stav. Poukazuje se na možnost - s ohledem na nově zavedené ŠVP - do vzdělávací oblasti Člověk a jeho zdraví vhodně začlenit i vysvětlování podstaty onemocnění dětí, léčebných zákroků a procedur. Autorka se zabývá vyučovacími metodami, formami a prostředky, které se jeví jako nejvhodnější pro potřeby vyučování žáků v nemocničním prostředí, a vlastní strukturou vyučovacího procesu ve škole při nemocnici: zvláštnostmi didaktických metod u hospitalizovaných žáků, roli samostatné práce a klasifikaci nemocných žáků včetně sebehodnocení
Název v anglickém jazyce
The Teaching Process in Basic schools (ZŠ) in Hospitals
Popis výsledku anglicky
The article is concerned with the teaching process in schools attached to hospitals. It looks at the establishment of personal contact with the sick child as necessary starting point of all educational work, necessity of cooperation between the teacher in the hospital school and the pupil´s ordinary school and special organisation of the teaching of hospitalised pupils. It suggests the possibility of focusing some of the education on the subject area Man and His Health, including explaining the basis ofthe child´s illness, forms of treatment and procedures that the child is undergoing in the hospital. The author considers teaching methods, forms and techniques most appropriate for the teaching pupils in hospital conditions and the specific structure of the teaching process in a hospital school: the distinctive features of didactic methods for hospitalised pupils, the role of independent work and grading of sick pupils including their own self-assessment.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Speciální pedagogika : časopis pro teorii a praxi speciální pedagogiky
ISSN
1211-2720
e-ISSN
—
Svazek periodika
18
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
21
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—