Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vyučovací proces v ZŠ při nemocnicích

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F08%3A00003227" target="_blank" >RIV/62690094:18440/08:00003227 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vyučovací proces v ZŠ při nemocnicích

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá vyučovacím procesem ve škole při nemocnici. Řeší se navázání osobního kontaktu s nemocným dítětem jako nutné východisko učebně výchovné práce na dětském lůžkovém oddělení a potřebnost spolupráce učitele ve škole při nemocnici s kmenovouškolou žáka a organizace vyučování hospitalizovaných žáků. Stěžejní pozornost je věnována didaktice hospitalizovaných dětí - teorii vzdělání, tj. nutné úpravě obsahu a rozsahu učiva s ohledem na žákův zdravotní stav. Poukazuje se na možnost - s ohledem na nově zavedené ŠVP - do vzdělávací oblasti Člověk a jeho zdraví vhodně začlenit i vysvětlování podstaty onemocnění dětí, léčebných zákroků a procedur. Autorka se zabývá vyučovacími metodami, formami a prostředky, které se jeví jako nejvhodnější pro potřeby vyučování žáků v nemocničním prostředí, a vlastní strukturou vyučovacího procesu ve škole při nemocnici: zvláštnostmi didaktických metod u hospitalizovaných žáků, roli samostatné práce a klasifikaci nemocných žáků včetně sebehodnocení

  • Název v anglickém jazyce

    The Teaching Process in Basic schools (ZŠ) in Hospitals

  • Popis výsledku anglicky

    The article is concerned with the teaching process in schools attached to hospitals. It looks at the establishment of personal contact with the sick child as necessary starting point of all educational work, necessity of cooperation between the teacher in the hospital school and the pupil´s ordinary school and special organisation of the teaching of hospitalised pupils. It suggests the possibility of focusing some of the education on the subject area Man and His Health, including explaining the basis ofthe child´s illness, forms of treatment and procedures that the child is undergoing in the hospital. The author considers teaching methods, forms and techniques most appropriate for the teaching pupils in hospital conditions and the specific structure of the teaching process in a hospital school: the distinctive features of didactic methods for hospitalised pupils, the role of independent work and grading of sick pupils including their own self-assessment.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Speciální pedagogika : časopis pro teorii a praxi speciální pedagogiky

  • ISSN

    1211-2720

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    18

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus