Podpora jemné motoriky dítěte s lehkou mentální retardací. Inspirace prací Augustina Bartoše "Papír ve zdobném kreslení"
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F09%3A00002722" target="_blank" >RIV/62690094:18440/09:00002722 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Podpora jemné motoriky dítěte s lehkou mentální retardací. Inspirace prací Augustina Bartoše "Papír ve zdobném kreslení"
Popis výsledku v původním jazyce
Podpora rozvoje spojení oko - ruka patří mezi nejdůležitější cíle v edukaci dítěte s mentální retardací. Knížka Papír ve zdobném kreslení (1913) Augustina Bartoše (1888 - 1969) nabízí celou řadu námětů pro podporu a rozvoj poznávacích schopností, motoriky, smyslového vnímání a volních vlastností, které můžeme využít i dnes. Bartoš patří mezi nejvýznamnější pedagogy a metodické novátory našeho reformně pedagogického hnutí první poloviny 20. století. Svou publikací Papír ve zdobném kreslení se zařadil mezi zastánce ideálů hnutí za uměleckou výchovu. Ve svých představách však více než zásady esteticko-umělecké výchovy uplatnil principy činné školy. Bartošovy metodické návrhy vedou k tvořivosti, podpoře jemné motoriky i získávání praktických znalostí. Jehonávrhy lze i dnes využít nejen ve výtvarných činnostech.
Název v anglickém jazyce
Mental handicaped children and creative education by Augustin Bartoš
Popis výsledku anglicky
The article is about mental handicaped children and creative education by Augustin Bartoš.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Speciální pedagogika : časopis pro teorii a praxi speciální pedagogiky
ISSN
1211-2720
e-ISSN
—
Svazek periodika
19
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—