Pedagogové, informatici a implicitní deskriptory normality
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F10%3A00002859" target="_blank" >RIV/62690094:18440/10:00002859 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pedagogové, informatici a implicitní deskriptory normality
Popis výsledku v původním jazyce
Tento příspěvek popisuje dílčí výsledky výzkumného projektu Implicitní teorie normality u pomáhajících profesí. Je zaměřen na specifickou skupinu pomáhajících profesí, totiž skupinu studentů a pracovníků pedagogických oborů a porovnáván je s kontrolní skupinou studentů a pracovníků v oboru informačních technologií. Jsou uvedeny poznatky o implicitních konceptech normality získané na základě analýz metody repertoárových mřížek, volné výpovědi a fokusních skupin, a to jak z pohledu obsahu, tak z pohledu struktury. Identifikovány byly čtyři typy implicitního pojetí normality, které byly označeny jako typ neporušený, typ zakotvený, typ nevybočující a typ na budoucnost orientovaný. První dva jsou specifické pro muže a IT pracovníky, druhé dva pro ženy a pedagogické pracovníky. Specifikum v pojetí normality u skupiny studentů a pracovníků pedagogických oborů je důraz na vzdělání (normální člověk má alespoň maturitu a vzdělává se po celý život).
Název v anglickém jazyce
Educators, IT specialists and the implicit descriptors for normality
Popis výsledku anglicky
This study presents information on the results of research into implicit theories of normality developed by techers. This research was carried out within the project of implicit theory of normality among helping professions, which was supported by GAČR agency under Ref. No. GA406/07/1397. The paper presents findings on implicit concepts of normality obtained from the analyses of repertory grid method and the focus group. We found and analysed both the structure and content of implicit theories developedby teachers and compared them with a group of IT specialists.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F07%2F1397" target="_blank" >GA406/07/1397: Implicitní teorie normality u pomáhajících profesí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
—
Svazek periodika
20
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
23
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—