Taking advantage of ITC by teachers at the primary school
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F10%3A00003099" target="_blank" >RIV/62690094:18440/10:00003099 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Taking advantage of ITC by teachers at the primary school
Popis výsledku v původním jazyce
The article presents research aimed at exploration of information and commutative technologies at the primary schools in the Czech Republic. A questionnaire elaborated by cluster analysis and data mining were used for data collecting. It reveals that theteachers use mostly MS Word and Internet Explore programmes. It is visible from the results that University prepares future teachers for work with ICT in corresponding way but only in last years.
Název v anglickém jazyce
Taking advantage of ITC by teachers at the primary school
Popis výsledku anglicky
The article presents research aimed at exploration of information and commutative technologies at the primary schools in the Czech Republic. A questionnaire elaborated by cluster analysis and data mining were used for data collecting. It reveals that theteachers use mostly MS Word and Internet Explore programmes. It is visible from the results that University prepares future teachers for work with ICT in corresponding way but only in last years.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0669" target="_blank" >GA406/09/0669: Hodnocení přínosu moderních technologií v procesu formování a rozvoje kompetencí studentů vysokých škol</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Educational technologies (EDUTE'10) : proceedings of the 6th WSEAS/IASME international conference
ISBN
978-960-474-186-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Název nakladatele
World scientific and engineering academy and society
Místo vydání
Athens
Místo konání akce
Sousse, Tunisia
Datum konání akce
1. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—