Vzdělávání seniorů a jeho specifika
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F12%3A50000792" target="_blank" >RIV/62690094:18440/12:50000792 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/62690094:18470/12:50000792
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vzdělávání seniorů a jeho specifika
Popis výsledku v původním jazyce
Tato kolektivní monografie se zabývá otázkami vzdělávání dospělých, konkrétně seniorů a problematice terminologie, podle jakých kritérií je možné označit člověka pojmem ?senior?. Po ukončení produktivního života vzniká zdánlivý pocit velkého časového prostoru, který je zapotřebí smysluplně naplnit. Jednou z možností je celoživotní vzdělávání. Je mnoho institucí, které nabízejí vzdělávací kurzy a aktivity pro seniory, k nejvíce navštěvovaným patří tzv. univerzity třetího věku, které vznikají při vysokýchškolách. Učení s ohledem na stáří člověka s sebou přináší některá specifika, překážky a omezení.Monografie porovnává tři univerzity třetího věku v České republice, konkrétně na Technické univerzitě v Liberci, Univerzitě Hradec Králové a Univerzitě Pardubice. Z porovnání vyplývá, že se studium na těchto univerzitách v mnohém shoduje, ale současně i vzájemně liší. Autonomie vysokých škol je ponechána i v případě U3V. Publikace prezentuje rovněž výsledky dotazníkové akce, která proběhla me
Název v anglickém jazyce
Education of Seniors and its Specifics
Popis výsledku anglicky
This monograph written by several authors deals with issues of adult education, particularly the senior education (the issue concerning the term ?senior? and the criteria according to which a person is considered to be a senior are not neglected). At theend of their productive lives people have an apparent feeling of a large amount of a spare time that should be meaningfully fulfilled. One of the options is lifelong learning. There are many institutions which offer courses and activities for seniors. The most attended are so called Universities of the Third Age (U3A) which have been established as educative institutions within the framework of traditional universities. Learning in older age is linked with some specific features, barriers and constraints. The monograph also presents a comparison of three Universities of the Third Age in the Czech Republic, namely the Technical University of Liberec, the University of Hradec Kralove and the University of Pardubice. The comparison shows
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7465-038-3
Počet stran knihy
168
Název nakladatele
P. Mervart
Místo vydání
Červený Kostelec
Kód UT WoS knihy
—