Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vzdělávání seniorů a jeho specifika

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F12%3A50000792" target="_blank" >RIV/62690094:18440/12:50000792 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/62690094:18470/12:50000792

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vzdělávání seniorů a jeho specifika

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tato kolektivní monografie se zabývá otázkami vzdělávání dospělých, konkrétně seniorů a problematice terminologie, podle jakých kritérií je možné označit člověka pojmem ?senior?. Po ukončení produktivního života vzniká zdánlivý pocit velkého časového prostoru, který je zapotřebí smysluplně naplnit. Jednou z možností je celoživotní vzdělávání. Je mnoho institucí, které nabízejí vzdělávací kurzy a aktivity pro seniory, k nejvíce navštěvovaným patří tzv. univerzity třetího věku, které vznikají při vysokýchškolách. Učení s ohledem na stáří člověka s sebou přináší některá specifika, překážky a omezení.Monografie porovnává tři univerzity třetího věku v České republice, konkrétně na Technické univerzitě v Liberci, Univerzitě Hradec Králové a Univerzitě Pardubice. Z porovnání vyplývá, že se studium na těchto univerzitách v mnohém shoduje, ale současně i vzájemně liší. Autonomie vysokých škol je ponechána i v případě U3V. Publikace prezentuje rovněž výsledky dotazníkové akce, která proběhla me

  • Název v anglickém jazyce

    Education of Seniors and its Specifics

  • Popis výsledku anglicky

    This monograph written by several authors deals with issues of adult education, particularly the senior education (the issue concerning the term ?senior? and the criteria according to which a person is considered to be a senior are not neglected). At theend of their productive lives people have an apparent feeling of a large amount of a spare time that should be meaningfully fulfilled. One of the options is lifelong learning. There are many institutions which offer courses and activities for seniors. The most attended are so called Universities of the Third Age (U3A) which have been established as educative institutions within the framework of traditional universities. Learning in older age is linked with some specific features, barriers and constraints. The monograph also presents a comparison of three Universities of the Third Age in the Czech Republic, namely the Technical University of Liberec, the University of Hradec Kralove and the University of Pardubice. The comparison shows

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7465-038-3

  • Počet stran knihy

    168

  • Název nakladatele

    P. Mervart

  • Místo vydání

    Červený Kostelec

  • Kód UT WoS knihy