Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Počítačová podpora výuky strojírenských předmětů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F12%3A50000837" target="_blank" >RIV/62690094:18440/12:50000837 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Počítačová podpora výuky strojírenských předmětů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem komplexního výzkumného šetření nasazení nástrojů pro design a simulace ve výuce strojírenských předmětů je zvýšení znalostí strojírenské problematiky, konstruktérských dovedností aplikovat získané znalosti a pozitivních postojů posluchačů k uvedeným technologiím. Představený výzkum je součástí disertační práce, zaměřené na počítačovou podporu výuky odborných strojírenských předmětů. Koncepce výuky spočívá ve využívání didaktického potenciálu počítačových technologií, nasazovaných ve školním prostředí i průmyslové praxi. Nasazené nástroje představují především aplikace pro podporu konstruování ve 2D i 3D prostředí. Na virtuálních datech jsou za podpory příslušných modulů prováděny simulace a technická příprava výroby. Těžištěm prováděného výzkumuje výuka, orientovaná na řešení žákovských projektů na střední průmyslové škole a vyšší odborné škole v oborech strojírenského a informačně strojírenského zaměření. Ve výzkumu je uplatněna smíšená metodologie, spočívající v kombinování kv

  • Název v anglickém jazyce

    Computer Support of Teaching of Engineering Subjects

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the complex research of the deployment of tools for design and simulation in the teaching of engineering courses is to increase knowledge of engineering issues, apply acquired design skills and positive attitudes of students to these technologies. This research is a part of the dissertation focused on computer-aided teaching of engineering subjects. The concept of teaching lies in the use of the didactic potential of computer technologies deployed in the school environment and industrial practice. Deployed tools represent mainly applications for the support of design in both 2D and 3D environment. Simulations and technical preparation of production are performed on the virtual data supported by relevant modules. The focus of the research isaimed at the education based on solving of pupils´ projects at the secondary school and college in the fields of engineering and information-engineering specialization. A mixed methodology consisting in combining quantitative and qualitat

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Information and communication technology in education 2012

  • ISBN

    978-80-7464-136-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    50-70

  • Název nakladatele

    Ostravská univerzita

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Rožnov pod Radhoštěm

  • Datum konání akce

    11. 9. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku