Počítačová podpora výuky strojírenských předmětů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F12%3A50000837" target="_blank" >RIV/62690094:18440/12:50000837 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Počítačová podpora výuky strojírenských předmětů
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem komplexního výzkumného šetření nasazení nástrojů pro design a simulace ve výuce strojírenských předmětů je zvýšení znalostí strojírenské problematiky, konstruktérských dovedností aplikovat získané znalosti a pozitivních postojů posluchačů k uvedeným technologiím. Představený výzkum je součástí disertační práce, zaměřené na počítačovou podporu výuky odborných strojírenských předmětů. Koncepce výuky spočívá ve využívání didaktického potenciálu počítačových technologií, nasazovaných ve školním prostředí i průmyslové praxi. Nasazené nástroje představují především aplikace pro podporu konstruování ve 2D i 3D prostředí. Na virtuálních datech jsou za podpory příslušných modulů prováděny simulace a technická příprava výroby. Těžištěm prováděného výzkumuje výuka, orientovaná na řešení žákovských projektů na střední průmyslové škole a vyšší odborné škole v oborech strojírenského a informačně strojírenského zaměření. Ve výzkumu je uplatněna smíšená metodologie, spočívající v kombinování kv
Název v anglickém jazyce
Computer Support of Teaching of Engineering Subjects
Popis výsledku anglicky
The aim of the complex research of the deployment of tools for design and simulation in the teaching of engineering courses is to increase knowledge of engineering issues, apply acquired design skills and positive attitudes of students to these technologies. This research is a part of the dissertation focused on computer-aided teaching of engineering subjects. The concept of teaching lies in the use of the didactic potential of computer technologies deployed in the school environment and industrial practice. Deployed tools represent mainly applications for the support of design in both 2D and 3D environment. Simulations and technical preparation of production are performed on the virtual data supported by relevant modules. The focus of the research isaimed at the education based on solving of pupils´ projects at the secondary school and college in the fields of engineering and information-engineering specialization. A mixed methodology consisting in combining quantitative and qualitat
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Information and communication technology in education 2012
ISBN
978-80-7464-136-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
21
Strana od-do
50-70
Název nakladatele
Ostravská univerzita
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Rožnov pod Radhoštěm
Datum konání akce
11. 9. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—