Ideologie jako kurikulární problém slabikářů a čítanek pro zvláštní školu vydaných v mezidobí let 1960 až 1983
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F12%3A50000903" target="_blank" >RIV/62690094:18440/12:50000903 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Ideologie jako kurikulární problém slabikářů a čítanek pro zvláštní školu vydaných v mezidobí let 1960 až 1983
Popis výsledku v původním jazyce
Publikace zpracová metodologii a výsledky výzkumu a evaluace elemntárních učebnic pro žáky s mentálním postižení v období 1960 - 1983.
Název v anglickém jazyce
Ideology as a curriculum problem of textbooks for basic school (1960-1983)
Popis výsledku anglicky
Within the framework of the formative and educational curriculum in a totalitarian regime, not only its political aspect but also ideology and ideological upbringing as an artificial implant of the curriculum can be identified. Its goal is to adapt certain ideology or doctrine as the life programme or at least to reach a conformal conduct. The following ideologically burdened issues appear in spelling books and first reading books for pupils with a light mental retardation: (a) the Czechoslovak Socialist Republic and a socialistic society; (b1) the Soviet Union as a guardian of our country; (b2) the Soviet Union as a guarantee of technical progress; (c) developing efforts as a political programme of the socialist society.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7435-179-2
Počet stran knihy
198
Název nakladatele
Gaudeamus
Místo vydání
Hradec Králové
Kód UT WoS knihy
—