Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

MS Excel as Tool for Modeling, Dynamic Simulation and Visualization of Mathematical Functions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F12%3A50000921" target="_blank" >RIV/62690094:18440/12:50000921 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/62690094:18470/12:50000921

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    MS Excel as Tool for Modeling, Dynamic Simulation and Visualization of Mathematical Functions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    One of the most important tasks in teaching of mathematics is to use a suitable method for developing of theoretically acquired knowledge. Drawing on their own experience, the authors have found that the best method to be used is the system approach. System approach is closely connected to the modeling and simulation. Theory of the systems, modeling and simulation are disciplines with its own theory and research methodology. Modeling and computer simulation can be understand as one of the most importantmethod in teaching of mathematics and simultaneously can be use as suitable method for practical developing of theoretically acquired knowledge. Case study, described in the paper, presents possibility of dynamic visualization of mathematical function.The solution is demonstrated in MS Excel worksheet and chart.

  • Název v anglickém jazyce

    MS Excel as Tool for Modeling, Dynamic Simulation and Visualization of Mathematical Functions

  • Popis výsledku anglicky

    One of the most important tasks in teaching of mathematics is to use a suitable method for developing of theoretically acquired knowledge. Drawing on their own experience, the authors have found that the best method to be used is the system approach. System approach is closely connected to the modeling and simulation. Theory of the systems, modeling and simulation are disciplines with its own theory and research methodology. Modeling and computer simulation can be understand as one of the most importantmethod in teaching of mathematics and simultaneously can be use as suitable method for practical developing of theoretically acquired knowledge. Case study, described in the paper, presents possibility of dynamic visualization of mathematical function.The solution is demonstrated in MS Excel worksheet and chart.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Applied mathematics and informatics (AMATHI 2012)

  • ISBN

    978-1-61804-148-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    183-188

  • Název nakladatele

    World scientific and engineering academy and society

  • Místo vydání

    Athens

  • Místo konání akce

    Montreux

  • Datum konání akce

    29. 12. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku