MS Excel as Tool for Modeling, Dynamic Simulation and Visualization of Mathematical Functions
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F12%3A50000921" target="_blank" >RIV/62690094:18440/12:50000921 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/62690094:18470/12:50000921
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
MS Excel as Tool for Modeling, Dynamic Simulation and Visualization of Mathematical Functions
Popis výsledku v původním jazyce
One of the most important tasks in teaching of mathematics is to use a suitable method for developing of theoretically acquired knowledge. Drawing on their own experience, the authors have found that the best method to be used is the system approach. System approach is closely connected to the modeling and simulation. Theory of the systems, modeling and simulation are disciplines with its own theory and research methodology. Modeling and computer simulation can be understand as one of the most importantmethod in teaching of mathematics and simultaneously can be use as suitable method for practical developing of theoretically acquired knowledge. Case study, described in the paper, presents possibility of dynamic visualization of mathematical function.The solution is demonstrated in MS Excel worksheet and chart.
Název v anglickém jazyce
MS Excel as Tool for Modeling, Dynamic Simulation and Visualization of Mathematical Functions
Popis výsledku anglicky
One of the most important tasks in teaching of mathematics is to use a suitable method for developing of theoretically acquired knowledge. Drawing on their own experience, the authors have found that the best method to be used is the system approach. System approach is closely connected to the modeling and simulation. Theory of the systems, modeling and simulation are disciplines with its own theory and research methodology. Modeling and computer simulation can be understand as one of the most importantmethod in teaching of mathematics and simultaneously can be use as suitable method for practical developing of theoretically acquired knowledge. Case study, described in the paper, presents possibility of dynamic visualization of mathematical function.The solution is demonstrated in MS Excel worksheet and chart.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Applied mathematics and informatics (AMATHI 2012)
ISBN
978-1-61804-148-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
183-188
Název nakladatele
World scientific and engineering academy and society
Místo vydání
Athens
Místo konání akce
Montreux
Datum konání akce
29. 12. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—