Influence of Emotional Relationships in Family in the Way of Spending Leisure Time in Adolescence
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F13%3A50001954" target="_blank" >RIV/62690094:18440/13:50001954 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Influence of Emotional Relationships in Family in the Way of Spending Leisure Time in Adolescence
Popis výsledku v původním jazyce
The work focuses on the relations between leisure time activities and quality of relationships with parents and peers of secondary school students during the period of late adolescence. It focuses also on the relations between leisure time activities andsome manifestations of risk behaviour in this period. In the empirical part are data from research with secondary school students in late adolescence are analysed. The following methods were used: A questionnaire of emotional ties towards parents and peers attachment, a questionnaire of leisure time activities ?What do I do after school? and a questionnaire of risk behaviour.
Název v anglickém jazyce
Influence of Emotional Relationships in Family in the Way of Spending Leisure Time in Adolescence
Popis výsledku anglicky
The work focuses on the relations between leisure time activities and quality of relationships with parents and peers of secondary school students during the period of late adolescence. It focuses also on the relations between leisure time activities andsome manifestations of risk behaviour in this period. In the empirical part are data from research with secondary school students in late adolescence are analysed. The following methods were used: A questionnaire of emotional ties towards parents and peers attachment, a questionnaire of leisure time activities ?What do I do after school? and a questionnaire of risk behaviour.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0209" target="_blank" >EE2.3.20.0209: Rozvoj a podpora multidisciplinárního vědecko výzkumného týmu pro studium současné rodiny na UHK</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
World academy of science, engineering and technology
ISSN
2010-376X
e-ISSN
—
Svazek periodika
Neuveden
Číslo periodika v rámci svazku
82
Stát vydavatele periodika
FR - Francouzská republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
1303-1307
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—