Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Formation of Self-concept and its Changes in the Context of Pesso Boyden System Psychomotor

Identifikátory výsledku

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Formation of Self-concept and its Changes in the Context of Pesso Boyden System Psychomotor

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with the formation of self-concept of an individual and its changes in the context of Pesso Boyden System Psychomotor. It focuses on the impact of negative self-concept on personal life of the individual, interpersonal relationships andstudying. The objective is to explore the potential of Pesso Boyden System Psychomotor in the area of positive changes of self-concept. The study showed the importance of ideal figures, which provide the saturation of the individual?s basic developmentalneeds which were not fulfilled in his/her childhood. The individual acquires a new positive experience (memory), which remains in his/her mind as an alternative influencing his/her future life.

  • Název v anglickém jazyce

    The Formation of Self-concept and its Changes in the Context of Pesso Boyden System Psychomotor

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with the formation of self-concept of an individual and its changes in the context of Pesso Boyden System Psychomotor. It focuses on the impact of negative self-concept on personal life of the individual, interpersonal relationships andstudying. The objective is to explore the potential of Pesso Boyden System Psychomotor in the area of positive changes of self-concept. The study showed the importance of ideal figures, which provide the saturation of the individual?s basic developmentalneeds which were not fulfilled in his/her childhood. The individual acquires a new positive experience (memory), which remains in his/her mind as an alternative influencing his/her future life.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia - social and behavioral sciences

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    461-465

  • Název nakladatele

    Elsevier

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Spain

  • Datum konání akce

    7. 11. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000341329200068

Základní informace

Druh výsledku

D - Stať ve sborníku

D

CEP

AM - Pedagogika a školství

Rok uplatnění

2014