Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Literatura pro děti a mládež ve výuce cizích jazyků

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F14%3A50002319" target="_blank" >RIV/62690094:18440/14:50002319 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Literatura pro děti a mládež ve výuce cizích jazyků

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Odborná monografie se snaží nastínit obecné aspekty literatury pro děti a mládež a zároveň se věnuje problému charakteristiky, funkce a postavení v literárním systému. Z pedagogicko-psychologického aspektu je stručně zmíněn vývoj jedince s důrazem na kognitivní rozvoj člověka. Pro aplikaci textů literatury pro děti a mládež ve výuce cizích jazyků (anglický, německý, francouzský, ruský jazyk) jsou vyžadována specifická didakticko-metodická kritéria, jejichž nastínění tvoří nedílnou součást knihy. Součástí první části knihy je též kapitola čtecí aspekt, který tvoří důležitý komponent v didaktice cizích jazyků. Druá část publikace je rozčleněna do kapitol, které na jedné straně korespondují s vybranými literárními žánry typickými pro dětského čtenáře (pohádka, komiks, dobrodružný román, epika pro děti, dívčí román, básnická tvorba pro děti a mládež) a na straně druhé jsou zařazeny i typy publikací, se kterými je konfrontován dětský čtenář a zároveň jsou využívány ve výuce cizích jazyků ja

  • Název v anglickém jazyce

    Children´s literaturein foreign language teaching

  • Popis výsledku anglicky

    This monograph is intended for professionals teaching foreign languages i. e. English, German, French and Russian. Learning foreign languages should not remain on the mere memorization of vocabulary, learning grammatical phenomena and phrases, but shouldalso offer insight into the lives and cultures of the foreign countries. Children´s literature in the teaching of foreign languages represents a bridge between the classical literature of the society and the student learning a foreign language. The students have the option to use poems, rhymes, songs, stories and many other literary genres to understand by degrees the foreign language in all its essence. The first part of the monograph deals with general aspects of literature for children and youth, i.e. definitions and functions. The teaching of children´s literature requires knowledge of the psychological and cognitive education of children and youth, i. e. this part describes pedagogical and psychological aspects. Next section of t

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7435-393-2

  • Počet stran knihy

    159

  • Název nakladatele

    Gaudeamus

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Kód UT WoS knihy