Literatura pro děti a mládež ve výuce cizích jazyků
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F14%3A50002319" target="_blank" >RIV/62690094:18440/14:50002319 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Literatura pro děti a mládež ve výuce cizích jazyků
Popis výsledku v původním jazyce
Odborná monografie se snaží nastínit obecné aspekty literatury pro děti a mládež a zároveň se věnuje problému charakteristiky, funkce a postavení v literárním systému. Z pedagogicko-psychologického aspektu je stručně zmíněn vývoj jedince s důrazem na kognitivní rozvoj člověka. Pro aplikaci textů literatury pro děti a mládež ve výuce cizích jazyků (anglický, německý, francouzský, ruský jazyk) jsou vyžadována specifická didakticko-metodická kritéria, jejichž nastínění tvoří nedílnou součást knihy. Součástí první části knihy je též kapitola čtecí aspekt, který tvoří důležitý komponent v didaktice cizích jazyků. Druá část publikace je rozčleněna do kapitol, které na jedné straně korespondují s vybranými literárními žánry typickými pro dětského čtenáře (pohádka, komiks, dobrodružný román, epika pro děti, dívčí román, básnická tvorba pro děti a mládež) a na straně druhé jsou zařazeny i typy publikací, se kterými je konfrontován dětský čtenář a zároveň jsou využívány ve výuce cizích jazyků ja
Název v anglickém jazyce
Children´s literaturein foreign language teaching
Popis výsledku anglicky
This monograph is intended for professionals teaching foreign languages i. e. English, German, French and Russian. Learning foreign languages should not remain on the mere memorization of vocabulary, learning grammatical phenomena and phrases, but shouldalso offer insight into the lives and cultures of the foreign countries. Children´s literature in the teaching of foreign languages represents a bridge between the classical literature of the society and the student learning a foreign language. The students have the option to use poems, rhymes, songs, stories and many other literary genres to understand by degrees the foreign language in all its essence. The first part of the monograph deals with general aspects of literature for children and youth, i.e. definitions and functions. The teaching of children´s literature requires knowledge of the psychological and cognitive education of children and youth, i. e. this part describes pedagogical and psychological aspects. Next section of t
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7435-393-2
Počet stran knihy
159
Název nakladatele
Gaudeamus
Místo vydání
Hradec Králové
Kód UT WoS knihy
—