Prezentace dospívajících dívek v dívčích časopisech
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F14%3A50003028" target="_blank" >RIV/62690094:18440/14:50003028 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Prezentace dospívajících dívek v dívčích časopisech
Popis výsledku v původním jazyce
Monografie analyzuje dopisy otištěné v dívčích časopisech. Charakterizuje je jako specifický textový typ, publicistický žánr. Jde o specifický typ komunikace mezi čtenářkou a redakcí. Je redukován na jednoduchou párovou sekvenci. První replika je úryvekz čtenářčina dopisu; autorka v něm popisuje situaci, v níž se objevil problém, který neumí sama vyřešit. Strategii, jak je možné problém překonat, nabízí druhá replika - odpověď odborníka nebo známé osobnosti. Na základě této komunikace popisuje, jak dívky problémy s dospíváním tematizují, jak je prezentují a verbalizují, jak komunikují o prožívání a vnímání tohoto období a o svém začlenění do sociální sítě. Pisatelky v dopisech zároveň prezentují kategorie, jež přitom vytvářejí, a užívají výrazové prostředky, jimiž je pojmenovávají.
Název v anglickém jazyce
Presentation of adolescent girls in girls? magazines
Popis výsledku anglicky
The monograph analyses letters printed in girls? magazines. It characterises them as a specific type of text and as a journalistic genre. In it a specific type of communication is referred to between the reader and editorial team. It is reduced to a simple adjacency pair. The first turn involves an excerpt from a reader?s letter; in it the author describes a problem situation which she isn?t able to resolve alone. The second turn offers a possible strategy to overcome the problem - a response by a professional or known personality. This communication describes the way in which girls classify their problems growing up, how they present and verbalise these, how they express the way they experience and perceive this period in their life and their integration within a social network. The letter-writers also present categories as they create them, using expression tools to label them.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7435-527-1
Počet stran knihy
201
Název nakladatele
Gaudeamus
Místo vydání
Hradec Králové
Kód UT WoS knihy
—