Parenting style and its influence on the personal and moral development of the child
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F15%3A50002735" target="_blank" >RIV/62690094:18440/15:50002735 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S187704281500796X" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S187704281500796X</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.744" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2015.01.744</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Parenting style and its influence on the personal and moral development of the child
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the relationships between educational practices of parents and their estimated impact on the structure of the child's personality and his/her moral attitude. The research method: questionnaire. The research sample: students aged 12 to 17 (N=431). The results show that an adolescent examines him/herself intensely and evaluates him/herself from a number of viewpoints, has a highly critical attitude towards the educational approach of his/her parents and its impact on him/herself. The respondents’ views of solving dilemmas have brought information about and evidence of the fact that adolescents express themselves quite individually and freely, regardless of the consequences.
Název v anglickém jazyce
Parenting style and its influence on the personal and moral development of the child
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the relationships between educational practices of parents and their estimated impact on the structure of the child's personality and his/her moral attitude. The research method: questionnaire. The research sample: students aged 12 to 17 (N=431). The results show that an adolescent examines him/herself intensely and evaluates him/herself from a number of viewpoints, has a highly critical attitude towards the educational approach of his/her parents and its impact on him/herself. The respondents’ views of solving dilemmas have brought information about and evidence of the fact that adolescents express themselves quite individually and freely, regardless of the consequences.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0209" target="_blank" >EE2.3.20.0209: Rozvoj a podpora multidisciplinárního vědecko výzkumného týmu pro studium současné rodiny na UHK</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia - social and behavioral sciences
ISBN
—
ISSN
1877-0428
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
"1247–1254"
Název nakladatele
Elsevier
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
Paris
Datum konání akce
25. 6. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000383740201051