Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Parenting style and its influence on the personal and moral development of the child

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F15%3A50002735" target="_blank" >RIV/62690094:18440/15:50002735 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S187704281500796X" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S187704281500796X</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.744" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2015.01.744</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Parenting style and its influence on the personal and moral development of the child

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the relationships between educational practices of parents and their estimated impact on the structure of the child&apos;s personality and his/her moral attitude. The research method: questionnaire. The research sample: students aged 12 to 17 (N=431). The results show that an adolescent examines him/herself intensely and evaluates him/herself from a number of viewpoints, has a highly critical attitude towards the educational approach of his/her parents and its impact on him/herself. The respondents’ views of solving dilemmas have brought information about and evidence of the fact that adolescents express themselves quite individually and freely, regardless of the consequences.

  • Název v anglickém jazyce

    Parenting style and its influence on the personal and moral development of the child

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the relationships between educational practices of parents and their estimated impact on the structure of the child&apos;s personality and his/her moral attitude. The research method: questionnaire. The research sample: students aged 12 to 17 (N=431). The results show that an adolescent examines him/herself intensely and evaluates him/herself from a number of viewpoints, has a highly critical attitude towards the educational approach of his/her parents and its impact on him/herself. The respondents’ views of solving dilemmas have brought information about and evidence of the fact that adolescents express themselves quite individually and freely, regardless of the consequences.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0209" target="_blank" >EE2.3.20.0209: Rozvoj a podpora multidisciplinárního vědecko výzkumného týmu pro studium současné rodiny na UHK</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia - social and behavioral sciences

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    "1247–1254"

  • Název nakladatele

    Elsevier

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Paris

  • Datum konání akce

    25. 6. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000383740201051