Modern devices to support early development of children with visual impairment
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F15%3A50003048" target="_blank" >RIV/62690094:18440/15:50003048 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S187704281500244X" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S187704281500244X</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.214" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2015.01.214</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Modern devices to support early development of children with visual impairment
Popis výsledku v původním jazyce
The article describes the options of the use of modern touch screen devices to stimulate vision and develop visual skills of children with low vision in early and pre-school age. The article concentrates specifically on the possibilities of using iPad touch screen device and Czech EDA Play application. The application is designed for visual stimulation and the development of visual and other skills in young children with visual and multiple impairments. The final section of the article provides the results of a pilot study used to collect the experience gained with the use of the device and application described above in Czech practice of early intervention.
Název v anglickém jazyce
Modern devices to support early development of children with visual impairment
Popis výsledku anglicky
The article describes the options of the use of modern touch screen devices to stimulate vision and develop visual skills of children with low vision in early and pre-school age. The article concentrates specifically on the possibilities of using iPad touch screen device and Czech EDA Play application. The application is designed for visual stimulation and the development of visual and other skills in young children with visual and multiple impairments. The final section of the article provides the results of a pilot study used to collect the experience gained with the use of the device and application described above in Czech practice of early intervention.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia - social and behavioral sciences
ISBN
—
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
950-960
Název nakladatele
Elsevier
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
Kyrenia, CYPRUS
Datum konání akce
22. 10. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000380543800129