Teaching Writing in French at University and Students' Creativity as its Component
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F15%3A50003903" target="_blank" >RIV/62690094:18440/15:50003903 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://tojet.net/special/2015_8_1.pdf" target="_blank" >http://tojet.net/special/2015_8_1.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Teaching Writing in French at University and Students' Creativity as its Component
Popis výsledku v původním jazyce
The present contribution is devoted to the issue of teaching writing in language training, specifically teaching writing in French on the university level in the Czech Republic. The initial part of the paper sets basic definitions, most crucially writingin the sense of the French expression, or eventually production écrite as a part of four language competences as defined by CEFR. Since writing is closely connected to creativity, the final part of the paper is devoted to presenting particular examplesof creative writing of students in selected French study fields in the Czech Republic.
Název v anglickém jazyce
Teaching Writing in French at University and Students' Creativity as its Component
Popis výsledku anglicky
The present contribution is devoted to the issue of teaching writing in language training, specifically teaching writing in French on the university level in the Czech Republic. The initial part of the paper sets basic definitions, most crucially writingin the sense of the French expression, or eventually production écrite as a part of four language competences as defined by CEFR. Since writing is closely connected to creativity, the final part of the paper is devoted to presenting particular examplesof creative writing of students in selected French study fields in the Czech Republic.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Turkish online journal of educational technology
ISSN
1303-6521
e-ISSN
—
Svazek periodika
Neuveden
Číslo periodika v rámci svazku
srpen
Stát vydavatele periodika
TR - Turecká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
524-529
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—