Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teaching Writing in French at University and Students' Creativity as its Component

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F15%3A50003903" target="_blank" >RIV/62690094:18440/15:50003903 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://tojet.net/special/2015_8_1.pdf" target="_blank" >http://tojet.net/special/2015_8_1.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teaching Writing in French at University and Students' Creativity as its Component

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The present contribution is devoted to the issue of teaching writing in language training, specifically teaching writing in French on the university level in the Czech Republic. The initial part of the paper sets basic definitions, most crucially writingin the sense of the French expression, or eventually production écrite as a part of four language competences as defined by CEFR. Since writing is closely connected to creativity, the final part of the paper is devoted to presenting particular examplesof creative writing of students in selected French study fields in the Czech Republic.

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching Writing in French at University and Students' Creativity as its Component

  • Popis výsledku anglicky

    The present contribution is devoted to the issue of teaching writing in language training, specifically teaching writing in French on the university level in the Czech Republic. The initial part of the paper sets basic definitions, most crucially writingin the sense of the French expression, or eventually production écrite as a part of four language competences as defined by CEFR. Since writing is closely connected to creativity, the final part of the paper is devoted to presenting particular examplesof creative writing of students in selected French study fields in the Czech Republic.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Turkish online journal of educational technology

  • ISSN

    1303-6521

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    srpen

  • Stát vydavatele periodika

    TR - Turecká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    524-529

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus