Contemporary Parents as the First Teachers of Media Literacy: Situation of the Czech Family
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F15%3A50003916" target="_blank" >RIV/62690094:18440/15:50003916 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://ac.els-cdn.com/S1877042815013105/1-s2.0-S1877042815013105-main.pdf?_tid=4f7e277c-ba97-11e5-8325-00000aacb361&acdnat=1452759654_b671b751f6947672a0a3fd1cc831627b" target="_blank" >http://ac.els-cdn.com/S1877042815013105/1-s2.0-S1877042815013105-main.pdf?_tid=4f7e277c-ba97-11e5-8325-00000aacb361&acdnat=1452759654_b671b751f6947672a0a3fd1cc831627b</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.02.002" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2015.02.002</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Contemporary Parents as the First Teachers of Media Literacy: Situation of the Czech Family
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the importance and the situation of education in the environment of contemporary family and is focused on the problems of media literacy. With regard to the private space of contemporary families we try to look at what happens in today's Czech households with children in the age 6 - 17. Therefore, we show the data from our quantitative survey made among the Czech families (sample 962 parents). Our results showed the relatively high level of regulation and monitoring in the Czech families. Surprisingly, the better media saturated families expressed the lower tendency to regulate their use.
Název v anglickém jazyce
Contemporary Parents as the First Teachers of Media Literacy: Situation of the Czech Family
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the importance and the situation of education in the environment of contemporary family and is focused on the problems of media literacy. With regard to the private space of contemporary families we try to look at what happens in today's Czech households with children in the age 6 - 17. Therefore, we show the data from our quantitative survey made among the Czech families (sample 962 parents). Our results showed the relatively high level of regulation and monitoring in the Czech families. Surprisingly, the better media saturated families expressed the lower tendency to regulate their use.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0209" target="_blank" >EE2.3.20.0209: Rozvoj a podpora multidisciplinárního vědecko výzkumného týmu pro studium současné rodiny na UHK</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia - social and behavioral sciences
ISBN
—
ISSN
1877-0428
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
2061-2068
Název nakladatele
Elsevier
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
Paris, France
Datum konání akce
25. 6. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000383740202026