Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Most Frequent Difficulties Encountered by Senior Citizens while using Information and Communication Technology

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F16%3A50004217" target="_blank" >RIV/62690094:18440/16:50004217 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042816000380?np=y" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042816000380?np=y</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2016.02.013" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2016.02.013</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Most Frequent Difficulties Encountered by Senior Citizens while using Information and Communication Technology

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Many senior citizens are keeping in touch with modern times and put modern technologies to good use. They attempt to adapt to this era and don't avoid computers or smart devices. Such senior citizens often also educate themselves further in ICT, but are not immune to troubles that come hand in hand with ICT, or even psychological issues that stem from learning new skills in high age. Many even reconsider, asking themselves if all the effort is worth the outcome. Courses they attend might not be the best suited for them and can be very different from one another. Taught operating systems, teacher's individual attitude, accessibility of the course itself and learning environment have huge impact on both senior's attitude and quality of gained skills. This article aims to describe areas and issues senior citizens feel are most limiting in their access to quality education in ICT, and how they are tackled. The results come from a qualitative research among a selected sample of senior citizens that took part in our ICT courses.

  • Název v anglickém jazyce

    The Most Frequent Difficulties Encountered by Senior Citizens while using Information and Communication Technology

  • Popis výsledku anglicky

    Many senior citizens are keeping in touch with modern times and put modern technologies to good use. They attempt to adapt to this era and don't avoid computers or smart devices. Such senior citizens often also educate themselves further in ICT, but are not immune to troubles that come hand in hand with ICT, or even psychological issues that stem from learning new skills in high age. Many even reconsider, asking themselves if all the effort is worth the outcome. Courses they attend might not be the best suited for them and can be very different from one another. Taught operating systems, teacher's individual attitude, accessibility of the course itself and learning environment have huge impact on both senior's attitude and quality of gained skills. This article aims to describe areas and issues senior citizens feel are most limiting in their access to quality education in ICT, and how they are tackled. The results come from a qualitative research among a selected sample of senior citizens that took part in our ICT courses.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia - Social and Behavioral Sciences

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    452-458

  • Název nakladatele

    Elsevier

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Istanbul

  • Datum konání akce

    13. 10. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000387478700056