Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

UPDATES OF THE FRENCH NEOLOGY COURSE IN HIGHER EDUCATION - SHOWED ON EXAMPLES OF CONTEMPORARY LEXEMES

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F16%3A50005237" target="_blank" >RIV/62690094:18440/16:50005237 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.tojet.net/special/2016_12_1.pdf" target="_blank" >http://www.tojet.net/special/2016_12_1.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    UPDATES OF THE FRENCH NEOLOGY COURSE IN HIGHER EDUCATION - SHOWED ON EXAMPLES OF CONTEMPORARY LEXEMES

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper aims to present the course of French neology in the Czech context. First, we will focus on the theoretical part, the definition and description of neology and neologisms in the environment of the French and Czech language. Having set a theoretical base, we will focus on current methods of updating neologisms. Examples will be presented to show how new words are researched by linguists. On one hand, we will support our study by materials available from authorities focusing neology and terminology. On the other hand, we will use international project EmpNéo, where the author of this paper participates, as a base. The goal of this presentation is not to give a detailed description of possible ways of updating the neology course at the university. The goal is to present its possible and model foundation.

  • Název v anglickém jazyce

    UPDATES OF THE FRENCH NEOLOGY COURSE IN HIGHER EDUCATION - SHOWED ON EXAMPLES OF CONTEMPORARY LEXEMES

  • Popis výsledku anglicky

    This paper aims to present the course of French neology in the Czech context. First, we will focus on the theoretical part, the definition and description of neology and neologisms in the environment of the French and Czech language. Having set a theoretical base, we will focus on current methods of updating neologisms. Examples will be presented to show how new words are researched by linguists. On one hand, we will support our study by materials available from authorities focusing neology and terminology. On the other hand, we will use international project EmpNéo, where the author of this paper participates, as a base. The goal of this presentation is not to give a detailed description of possible ways of updating the neology course at the university. The goal is to present its possible and model foundation.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Turkish online journal of educational technology

  • ISSN

    1303-6521

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    TR - Turecká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    1252-1260

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85007011070