UPDATES OF THE FRENCH NEOLOGY COURSE IN HIGHER EDUCATION - SHOWED ON EXAMPLES OF CONTEMPORARY LEXEMES
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F16%3A50005237" target="_blank" >RIV/62690094:18440/16:50005237 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.tojet.net/special/2016_12_1.pdf" target="_blank" >http://www.tojet.net/special/2016_12_1.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
UPDATES OF THE FRENCH NEOLOGY COURSE IN HIGHER EDUCATION - SHOWED ON EXAMPLES OF CONTEMPORARY LEXEMES
Popis výsledku v původním jazyce
This paper aims to present the course of French neology in the Czech context. First, we will focus on the theoretical part, the definition and description of neology and neologisms in the environment of the French and Czech language. Having set a theoretical base, we will focus on current methods of updating neologisms. Examples will be presented to show how new words are researched by linguists. On one hand, we will support our study by materials available from authorities focusing neology and terminology. On the other hand, we will use international project EmpNéo, where the author of this paper participates, as a base. The goal of this presentation is not to give a detailed description of possible ways of updating the neology course at the university. The goal is to present its possible and model foundation.
Název v anglickém jazyce
UPDATES OF THE FRENCH NEOLOGY COURSE IN HIGHER EDUCATION - SHOWED ON EXAMPLES OF CONTEMPORARY LEXEMES
Popis výsledku anglicky
This paper aims to present the course of French neology in the Czech context. First, we will focus on the theoretical part, the definition and description of neology and neologisms in the environment of the French and Czech language. Having set a theoretical base, we will focus on current methods of updating neologisms. Examples will be presented to show how new words are researched by linguists. On one hand, we will support our study by materials available from authorities focusing neology and terminology. On the other hand, we will use international project EmpNéo, where the author of this paper participates, as a base. The goal of this presentation is not to give a detailed description of possible ways of updating the neology course at the university. The goal is to present its possible and model foundation.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Turkish online journal of educational technology
ISSN
1303-6521
e-ISSN
—
Svazek periodika
12
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
TR - Turecká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
1252-1260
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85007011070