Upbringing and Socialization in the Current Family
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F16%3A50005464" target="_blank" >RIV/62690094:18440/16:50005464 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.educationalrev.us.edu.pl/issues/" target="_blank" >http://www.educationalrev.us.edu.pl/issues/</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.15804/tner.2016.46.4.03" target="_blank" >10.15804/tner.2016.46.4.03</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Upbringing and Socialization in the Current Family
Popis výsledku v původním jazyce
This article looks into the process of socialization and upbringing in the current families. First, it describes the current family, which has gone through a major transformation, just like the whole society. The current family is characterized by a destabilization, democratization, and disintegration, and all these problems affect the upbringing of children and the process of socialization.
Název v anglickém jazyce
Upbringing and Socialization in the Current Family
Popis výsledku anglicky
This article looks into the process of socialization and upbringing in the current families. First, it describes the current family, which has gone through a major transformation, just like the whole society. The current family is characterized by a destabilization, democratization, and disintegration, and all these problems affect the upbringing of children and the process of socialization.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
The new educational review
ISSN
1732-6729
e-ISSN
—
Svazek periodika
46
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
40-49
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—