TRANGENERATIONAL TRAUMA - CONTEXT AND REFLECTION OF CHANGES IN SCENIC SYMBOLIC WORK
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F17%3A50014058" target="_blank" >RIV/62690094:18440/17:50014058 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.futureacademy.org.uk/files/images/upload/FullTextICEEPSY2017VolumeXXXIP044.pdf" target="_blank" >http://www.futureacademy.org.uk/files/images/upload/FullTextICEEPSY2017VolumeXXXIP044.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2017.10.44" target="_blank" >10.15405/epsbs.2017.10.44</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
TRANGENERATIONAL TRAUMA - CONTEXT AND REFLECTION OF CHANGES IN SCENIC SYMBOLIC WORK
Popis výsledku v původním jazyce
The present study aims at describing and analysing transgenerational trauma and identifying changes over the course of psychotherapeutic process. For that reason, Pesso Boyden psychomotor therapy (PBSP) is employed. Furthermore, its purpose is to point out the possibilities and competencies of social pedagogues regarding the use of elements and techniques of PBSP. This study discovered that in scenic symbolic work in PBSP, uncovering and becoming conscious of trauma repetition occurs, and a client gradually achieves self-acceptance and actively participates in cognitive, emotional, and behavioural changes. This progressively results in the client being able to integrate the traumatic experience into a personal history and step out of unconscious replication of family traumatisation. The social pedagogue is able to participate in the cognitive changes, primarily using PBSP theory, micro tracking and local placeholders.
Název v anglickém jazyce
TRANGENERATIONAL TRAUMA - CONTEXT AND REFLECTION OF CHANGES IN SCENIC SYMBOLIC WORK
Popis výsledku anglicky
The present study aims at describing and analysing transgenerational trauma and identifying changes over the course of psychotherapeutic process. For that reason, Pesso Boyden psychomotor therapy (PBSP) is employed. Furthermore, its purpose is to point out the possibilities and competencies of social pedagogues regarding the use of elements and techniques of PBSP. This study discovered that in scenic symbolic work in PBSP, uncovering and becoming conscious of trauma repetition occurs, and a client gradually achieves self-acceptance and actively participates in cognitive, emotional, and behavioural changes. This progressively results in the client being able to integrate the traumatic experience into a personal history and step out of unconscious replication of family traumatisation. The social pedagogue is able to participate in the cognitive changes, primarily using PBSP theory, micro tracking and local placeholders.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
International conference on Education and educational psychology (ICEEPSY 2017)
ISBN
—
ISSN
2357-1330
e-ISSN
2357-1330
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
464-471
Název nakladatele
Future science
Místo vydání
London
Místo konání akce
Porto
Datum konání akce
11. 10. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000431390200044