Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Violin Colourstrings Method in Czech Music Education for Older School-Age Children

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F17%3A50014093" target="_blank" >RIV/62690094:18440/17:50014093 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Violin Colourstrings Method in Czech Music Education for Older School-Age Children

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The Colourstrings violin method has become the inicial point for creating the model situation which is supposed to contribute to increasing the music teachers´ didactic use of the violin in music lessons with older pupils. The effectiveness of the model situations was verifying in junior and senior pupils in the 8-year grammar school in an experimental way. The results of the research survey proved that the pupils in the experimental group, where the Coloustrings method was applied, were more interested in music forms learning process and they managed to use more effectivelly their gained knowledge in integration of vocal, instrumental, motoric and listening activities.

  • Název v anglickém jazyce

    Violin Colourstrings Method in Czech Music Education for Older School-Age Children

  • Popis výsledku anglicky

    The Colourstrings violin method has become the inicial point for creating the model situation which is supposed to contribute to increasing the music teachers´ didactic use of the violin in music lessons with older pupils. The effectiveness of the model situations was verifying in junior and senior pupils in the 8-year grammar school in an experimental way. The results of the research survey proved that the pupils in the experimental group, where the Coloustrings method was applied, were more interested in music forms learning process and they managed to use more effectivelly their gained knowledge in integration of vocal, instrumental, motoric and listening activities.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceeding Book

  • ISBN

    978-605-66495-2-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    739-746

  • Název nakladatele

    Sakarya University Faculty of Education

  • Místo vydání

    54300 Sakarya

  • Místo konání akce

    Porto

  • Datum konání akce

    12. 9. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000464901900089