Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

IMAGOLOGY IN LITERATURE TEACHING AS A METHOD OF PREJUDICE AND STEREOTYPE REFLECTIONS IN THE PERCEPTION AND IMAGINING OF THE FOREIGN/THE OTHER

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F17%3A50014104" target="_blank" >RIV/62690094:18440/17:50014104 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    IMAGOLOGY IN LITERATURE TEACHING AS A METHOD OF PREJUDICE AND STEREOTYPE REFLECTIONS IN THE PERCEPTION AND IMAGINING OF THE FOREIGN/THE OTHER

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main aim of the paper is to show how imagology (sometimes also referred to as the intercultural hermeneutics) can be used in the literature teaching. It will be shown how the imagology methods can be used in texts interpretation (in this paper we focus on travel books) and how these methods can be used to stimulate the students’ awareness of prejudices and stereotypes that influence and shape individual perception and imagination of foreign countries, the characteristics of mentalities and other aspects of their population. We understand the process of reflection as the first step to the elimination of stereotyping, the malignity of which results from the fact that stereotypes usually offer a generalizing, simplistic and immutable view of “the other&quot; and ultimately create impenetrable barriers between “the me” and “the not-me”, making these barriers time-stable at the same time, Therefore, we believe that, especially in today&apos;s multi-cultural world, the imagological approach in the teaching of literature is very topical yet at the lower levels of education. The imagological approach will be presented on the texts intended for high school students.

  • Název v anglickém jazyce

    IMAGOLOGY IN LITERATURE TEACHING AS A METHOD OF PREJUDICE AND STEREOTYPE REFLECTIONS IN THE PERCEPTION AND IMAGINING OF THE FOREIGN/THE OTHER

  • Popis výsledku anglicky

    The main aim of the paper is to show how imagology (sometimes also referred to as the intercultural hermeneutics) can be used in the literature teaching. It will be shown how the imagology methods can be used in texts interpretation (in this paper we focus on travel books) and how these methods can be used to stimulate the students’ awareness of prejudices and stereotypes that influence and shape individual perception and imagination of foreign countries, the characteristics of mentalities and other aspects of their population. We understand the process of reflection as the first step to the elimination of stereotyping, the malignity of which results from the fact that stereotypes usually offer a generalizing, simplistic and immutable view of “the other&quot; and ultimately create impenetrable barriers between “the me” and “the not-me”, making these barriers time-stable at the same time, Therefore, we believe that, especially in today&apos;s multi-cultural world, the imagological approach in the teaching of literature is very topical yet at the lower levels of education. The imagological approach will be presented on the texts intended for high school students.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI2017 Proceedings

  • ISBN

    978-84-697-6957-7

  • ISSN

    2340-1095

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    5856-5860

  • Název nakladatele

    IATED Academy

  • Místo vydání

    Sevilla

  • Místo konání akce

    Sevilla

  • Datum konání akce

    16. 11. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000429975305146