Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

POTENTIAL OF LIBRARIES IN OPENING THE ACCESS TO LIFELONG LEARNING

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F17%3A50015214" target="_blank" >RIV/62690094:18440/17:50015214 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://disconference.eu/wp-content/uploads/2017/01/DisCo-2017-Open-education-as-a-way-to-a-knowledge-society_-12th-conference-reader-1.pdf" target="_blank" >http://disconference.eu/wp-content/uploads/2017/01/DisCo-2017-Open-education-as-a-way-to-a-knowledge-society_-12th-conference-reader-1.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    POTENTIAL OF LIBRARIES IN OPENING THE ACCESS TO LIFELONG LEARNING

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with the role of libraries in opening learning opportunities to adult people. Wider access to learning activities of adults is understood as an important feature of a learning society. Libraries belong to those culture institutions, which can provide non-formal education and informal learning. It is important for supporting the participation of adults in further learning, because in many cases adults do not plan to enter formal education programs. The aim of this paper is to present how the potential of libraries for opening access to lifelong learning opportunities is evaluated by adult people in present time in the Czech Republic.

  • Název v anglickém jazyce

    POTENTIAL OF LIBRARIES IN OPENING THE ACCESS TO LIFELONG LEARNING

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with the role of libraries in opening learning opportunities to adult people. Wider access to learning activities of adults is understood as an important feature of a learning society. Libraries belong to those culture institutions, which can provide non-formal education and informal learning. It is important for supporting the participation of adults in further learning, because in many cases adults do not plan to enter formal education programs. The aim of this paper is to present how the potential of libraries for opening access to lifelong learning opportunities is evaluated by adult people in present time in the Czech Republic.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    DISCO 2017: OPEN EDUCATION AS A WAY TO A KNOWLEDGE SOCIETY

  • ISBN

    978-80-86302-82-9

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    87-92

  • Název nakladatele

    Centrum pro studium vysokého školství

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    26. 6. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000452127800007