POTENTIAL OF LIBRARIES IN OPENING THE ACCESS TO LIFELONG LEARNING
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F17%3A50015214" target="_blank" >RIV/62690094:18440/17:50015214 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://disconference.eu/wp-content/uploads/2017/01/DisCo-2017-Open-education-as-a-way-to-a-knowledge-society_-12th-conference-reader-1.pdf" target="_blank" >http://disconference.eu/wp-content/uploads/2017/01/DisCo-2017-Open-education-as-a-way-to-a-knowledge-society_-12th-conference-reader-1.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
POTENTIAL OF LIBRARIES IN OPENING THE ACCESS TO LIFELONG LEARNING
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with the role of libraries in opening learning opportunities to adult people. Wider access to learning activities of adults is understood as an important feature of a learning society. Libraries belong to those culture institutions, which can provide non-formal education and informal learning. It is important for supporting the participation of adults in further learning, because in many cases adults do not plan to enter formal education programs. The aim of this paper is to present how the potential of libraries for opening access to lifelong learning opportunities is evaluated by adult people in present time in the Czech Republic.
Název v anglickém jazyce
POTENTIAL OF LIBRARIES IN OPENING THE ACCESS TO LIFELONG LEARNING
Popis výsledku anglicky
This paper deals with the role of libraries in opening learning opportunities to adult people. Wider access to learning activities of adults is understood as an important feature of a learning society. Libraries belong to those culture institutions, which can provide non-formal education and informal learning. It is important for supporting the participation of adults in further learning, because in many cases adults do not plan to enter formal education programs. The aim of this paper is to present how the potential of libraries for opening access to lifelong learning opportunities is evaluated by adult people in present time in the Czech Republic.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
DISCO 2017: OPEN EDUCATION AS A WAY TO A KNOWLEDGE SOCIETY
ISBN
978-80-86302-82-9
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
87-92
Název nakladatele
Centrum pro studium vysokého školství
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
26. 6. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000452127800007