Zápas o šťastné dětství
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F17%3A50015281" target="_blank" >RIV/62690094:18440/17:50015281 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11240/17:10387146 RIV/00216208:11410/17:10387146
Výsledek na webu
<a href="https://www.dzaniben.cz/files/e8ea55e4232c0ff5b27598abe51a4b29.pdf" target="_blank" >https://www.dzaniben.cz/files/e8ea55e4232c0ff5b27598abe51a4b29.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zápas o šťastné dětství
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá povahou instituce dětství a kulturního modelu šťastného dětství ze dvou perspektiv; z perspektivy majority, kterou reprezentují instituce moderního státu a z perspektivy členů několika romských komunit, které žijí ve vesnických vyloučených lokalitách. Sběr dat je založen na etnografickém přístupu. Výzkum se zaměřuje na vztahy a interakce mezi pomáhajícími profesionály a jejich klienty. V tomto článku jsou analyzovány tenze, které se vynořují z rozdílných emických pohledů na instituci dětství. Jsou představeny tři odlišné kulturní modely, které představují romští rodiče, čeští učitelé, úředníci z OSPOD. Analýza je zaměřena na principy, které tvoří kulturní modely a sleduje jejich bezprostřední vliv na rozhodování účastníků výzkumu jako aktérů v lokální realitě. V centru zájmu jsou procesy vyjednávání norem a co je a co není uznáno jako šťastné dětství.
Název v anglickém jazyce
Struggle for Happy Childhood
Popis výsledku anglicky
The contribution interprets the nature of the institution of childhood and the happy childhood cultural model from the perspective of the majority, which is represented by institutions of the modern state, and from the perspective of members of several particular Romani communities living in rural socially excluded localities. The data collection is based on ethnographic field research. We focused on the relations and interactions between helping professions and their Romani clients. In this article, we analyse the tensions arising from different emic perspectives on the institution of childhood. We present three different cultural models of childhood – that of the Romani parents, Czech teachers, and public officers (social affairs). We concentrate on the principles that create the discussed cultural models and we follow their immediate impact on the decisions of the research participants as actors in local reality. We study the processes involved in the negotiation of norms and what is and what is not considered to be the happy childhood.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Romano Džaniben
ISSN
1210-8545
e-ISSN
—
Svazek periodika
24
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
32
Strana od-do
15-46
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—