Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zápas o šťastné dětství

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F17%3A50015281" target="_blank" >RIV/62690094:18440/17:50015281 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11240/17:10387146 RIV/00216208:11410/17:10387146

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.dzaniben.cz/files/e8ea55e4232c0ff5b27598abe51a4b29.pdf" target="_blank" >https://www.dzaniben.cz/files/e8ea55e4232c0ff5b27598abe51a4b29.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Zápas o šťastné dětství

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá povahou instituce dětství a kulturního modelu šťastného dětství ze dvou perspektiv; z perspektivy majority, kterou reprezentují instituce moderního státu a z perspektivy členů několika romských komunit, které žijí ve vesnických vyloučených lokalitách. Sběr dat je založen na etnografickém přístupu. Výzkum se zaměřuje na vztahy a interakce mezi pomáhajícími profesionály a jejich klienty. V tomto článku jsou analyzovány tenze, které se vynořují z rozdílných emických pohledů na instituci dětství. Jsou představeny tři odlišné kulturní modely, které představují romští rodiče, čeští učitelé, úředníci z OSPOD. Analýza je zaměřena na principy, které tvoří kulturní modely a sleduje jejich bezprostřední vliv na rozhodování účastníků výzkumu jako aktérů v lokální realitě. V centru zájmu jsou procesy vyjednávání norem a co je a co není uznáno jako šťastné dětství.

  • Název v anglickém jazyce

    Struggle for Happy Childhood

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution interprets the nature of the institution of childhood and the happy childhood cultural model from the perspective of the majority, which is represented by institutions of the modern state, and from the perspective of members of several particular Romani communities living in rural socially excluded localities. The data collection is based on ethnographic field research. We focused on the relations and interactions between helping professions and their Romani clients. In this article, we analyse the tensions arising from different emic perspectives on the institution of childhood. We present three different cultural models of childhood – that of the Romani parents, Czech teachers, and public officers (social affairs). We concentrate on the principles that create the discussed cultural models and we follow their immediate impact on the decisions of the research participants as actors in local reality. We study the processes involved in the negotiation of norms and what is and what is not considered to be the happy childhood.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Romano Džaniben

  • ISSN

    1210-8545

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    24

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    32

  • Strana od-do

    15-46

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus