Maskulinní kód a problematiky čtenářství chlapců
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F18%3A50014360" target="_blank" >RIV/62690094:18440/18:50014360 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.pegasjournal.eu/files/Pegas1_2018_8.pdf" target="_blank" >http://www.pegasjournal.eu/files/Pegas1_2018_8.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.18355/PG.2018.7.1.8" target="_blank" >10.18355/PG.2018.7.1.8</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Maskulinní kód a problematiky čtenářství chlapců
Popis výsledku v původním jazyce
Jak vyplývá z mnohých testování čtenářské gramotnosti, výzkumů obliby čtení jako aktivity u dětské, adolescentní i dospělé populace, v téměř ve všech zemích světa se projevuje významný rozdíl mezi pohlavími a to vždy v neprospěch chlapců či mužů. V textu příspěvku shrnujeme podstatné výsledky relevantních testování a výzkumů na toto téma z posledních let, které ilustrují rozsah problému. V následující části prezentujeme výsledky svého kvalitativně zaměřeného výzkumu orientovaného především na čtenářství dospívajících chlapců.
Název v anglickém jazyce
MASCULINE CODE AND READING ACTIVITY ISSUES IN BOYS
Popis výsledku anglicky
Many testing procedures of reading literacy, research in the measure of interest in reading in children, adolescent and adult populations almost all over the world show a significant difference between genders where boys or men are failing. In this paper, fundamental results of relevant testing procedures and research in this area carried out in the last years are included and illustrate the scale of the issue. In the following section, the results of qualitative research with a focus on reading activities in adolescent boys are presented.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Slavonic pedagogical studies journal
ISSN
1339-8660
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
91-100
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—