Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Maskulinní kód a problematiky čtenářství chlapců

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F18%3A50014360" target="_blank" >RIV/62690094:18440/18:50014360 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.pegasjournal.eu/files/Pegas1_2018_8.pdf" target="_blank" >http://www.pegasjournal.eu/files/Pegas1_2018_8.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.18355/PG.2018.7.1.8" target="_blank" >10.18355/PG.2018.7.1.8</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Maskulinní kód a problematiky čtenářství chlapců

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Jak vyplývá z mnohých testování čtenářské gramotnosti, výzkumů obliby čtení jako aktivity u dětské, adolescentní i dospělé populace, v téměř ve všech zemích světa se projevuje významný rozdíl mezi pohlavími a to vždy v neprospěch chlapců či mužů. V textu příspěvku shrnujeme podstatné výsledky relevantních testování a výzkumů na toto téma z posledních let, které ilustrují rozsah problému. V následující části prezentujeme výsledky svého kvalitativně zaměřeného výzkumu orientovaného především na čtenářství dospívajících chlapců.

  • Název v anglickém jazyce

    MASCULINE CODE AND READING ACTIVITY ISSUES IN BOYS

  • Popis výsledku anglicky

    Many testing procedures of reading literacy, research in the measure of interest in reading in children, adolescent and adult populations almost all over the world show a significant difference between genders where boys or men are failing. In this paper, fundamental results of relevant testing procedures and research in this area carried out in the last years are included and illustrate the scale of the issue. In the following section, the results of qualitative research with a focus on reading activities in adolescent boys are presented.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Slavonic pedagogical studies journal

  • ISSN

    1339-8660

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    91-100

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus