Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Formativní vliv hudebně pohybových paralel v hudebním a osobnostním rozvoji žáků - 2. část

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F18%3A50014824" target="_blank" >RIV/62690094:18440/18:50014824 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://pages.pedf.cuni.cz/hudebnivychova/files/2018/02/HV_2017_3.pdf" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/hudebnivychova/files/2018/02/HV_2017_3.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Formativní vliv hudebně pohybových paralel v hudebním a osobnostním rozvoji žáků - 2. část

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pedagogicky řízené využití různých druhů pohybu ve spojení s hudbou a rytmizovanou řečí má významný formativní vliv na komplexní vývoj žáků. Hudebně pohybový projev může prospět spontánnímu emocionálnímu sebevyjádření žáků, je účinným zdrojem jejich tělesné a duševní aktivity, prostředkem hudebně pohybové komunikace i relaxace. Kromě toho má pohyb klíčovou roli v iniciaci hudebního myšlení žáků, zejména při vnímání pohybových paralel s prostředky hudební řeči při pedagogicky řízeném poslechu hudebních děl. Ve spektru pohybových prostředků dochází k jejich rozšíření, významnou formativní roli má především senzomotorický pohyb, který ve spojení s užitím motivačních rekvizit, ozvučených předmětů, hudebních nástrojů a zejména nového rytmického instrumentáře přispívá k optimálnímu hudebnímu i osobnostnímu rozvoji žáků.

  • Název v anglickém jazyce

    Formal influence of musical movement parallels in pupils' musical and personal development - part 1

  • Popis výsledku anglicky

    The pedagogically controlled use of various types of motion in conjunction with music and rhythmized language has a significant formative effect on the complex development of pupils. The musical movement can benefit the spontaneous emotional self-expression of pupils, it is an effective source of their physical and mental activity, a means of musical communication and relaxation. In addition, movement plays a key role in the initiation of pupils&apos; musical thinking, especially when they perceive movement parallels with means of musical speech in the pedagogically controlled listening of musical works. In the spectrum of motion devices their distribution is expanding, the sensory-motor movement, which in combination with the use of motivational props, sounded objects, musical instruments and in particular the new rhythmic instrumentary contributes to the optimal musical and personal development of pupils.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Hudební výchova : časopis pro hudební a obecně estetickou výchovu školní a mimoškolní

  • ISSN

    1210-3683

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    25

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    14-18

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus