Formativní vliv hudebně pohybových paralel v hudebním a osobnostním rozvoji žáků - 2. část
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F18%3A50014824" target="_blank" >RIV/62690094:18440/18:50014824 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://pages.pedf.cuni.cz/hudebnivychova/files/2018/02/HV_2017_3.pdf" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/hudebnivychova/files/2018/02/HV_2017_3.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Formativní vliv hudebně pohybových paralel v hudebním a osobnostním rozvoji žáků - 2. část
Popis výsledku v původním jazyce
Pedagogicky řízené využití různých druhů pohybu ve spojení s hudbou a rytmizovanou řečí má významný formativní vliv na komplexní vývoj žáků. Hudebně pohybový projev může prospět spontánnímu emocionálnímu sebevyjádření žáků, je účinným zdrojem jejich tělesné a duševní aktivity, prostředkem hudebně pohybové komunikace i relaxace. Kromě toho má pohyb klíčovou roli v iniciaci hudebního myšlení žáků, zejména při vnímání pohybových paralel s prostředky hudební řeči při pedagogicky řízeném poslechu hudebních děl. Ve spektru pohybových prostředků dochází k jejich rozšíření, významnou formativní roli má především senzomotorický pohyb, který ve spojení s užitím motivačních rekvizit, ozvučených předmětů, hudebních nástrojů a zejména nového rytmického instrumentáře přispívá k optimálnímu hudebnímu i osobnostnímu rozvoji žáků.
Název v anglickém jazyce
Formal influence of musical movement parallels in pupils' musical and personal development - part 1
Popis výsledku anglicky
The pedagogically controlled use of various types of motion in conjunction with music and rhythmized language has a significant formative effect on the complex development of pupils. The musical movement can benefit the spontaneous emotional self-expression of pupils, it is an effective source of their physical and mental activity, a means of musical communication and relaxation. In addition, movement plays a key role in the initiation of pupils' musical thinking, especially when they perceive movement parallels with means of musical speech in the pedagogically controlled listening of musical works. In the spectrum of motion devices their distribution is expanding, the sensory-motor movement, which in combination with the use of motivational props, sounded objects, musical instruments and in particular the new rhythmic instrumentary contributes to the optimal musical and personal development of pupils.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Hudební výchova : časopis pro hudební a obecně estetickou výchovu školní a mimoškolní
ISSN
1210-3683
e-ISSN
—
Svazek periodika
25
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
14-18
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—