Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

RAVEN MOTHER IN FLT

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F19%3A50014788" target="_blank" >RIV/62690094:18440/19:50014788 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.futureacademy.org.uk/files/images/upload/ICEEPSY2018F38.pdf" target="_blank" >https://www.futureacademy.org.uk/files/images/upload/ICEEPSY2018F38.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2019.01.38" target="_blank" >10.15405/epsbs.2019.01.38</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    RAVEN MOTHER IN FLT

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The text presents the results of the research based on findings of a university course during which university students – majoring in teaching German as FL – expressed their opinions about the stories of raven mothers in FLT. Interesting stories of raven mothers stir emotions and help teachers to develop students’ language skills, analytical skills, soft skills, their critical thinking, cultural and historical awareness. The course was carried in winter term 2017 as an elective literary course with students reading the following books: Julia Franck Die Mittagsfrau (2007, The Blind Side of the Heart) and Rücken an Rücken (2011, Back to Back), Peter Wawerzinek Rabenliebe (2010, Bad Love), Angelika Klüssendorf Das Mädchen (2011, The Girl). The aim of this course was, firstly, to make students look for arguments to justify the character´s behaviour that the students tried to comprehend as the behaviour of raven mothers was sometimes incomprehensible; secondly, to encourage students to read literature as a resource for understanding life in totalitarian regimes that has again become a discussed issue in German prose after the year 2000; thirdly, to improve students´ language skills and language areas while presenting, discussing and writing.

  • Název v anglickém jazyce

    RAVEN MOTHER IN FLT

  • Popis výsledku anglicky

    The text presents the results of the research based on findings of a university course during which university students – majoring in teaching German as FL – expressed their opinions about the stories of raven mothers in FLT. Interesting stories of raven mothers stir emotions and help teachers to develop students’ language skills, analytical skills, soft skills, their critical thinking, cultural and historical awareness. The course was carried in winter term 2017 as an elective literary course with students reading the following books: Julia Franck Die Mittagsfrau (2007, The Blind Side of the Heart) and Rücken an Rücken (2011, Back to Back), Peter Wawerzinek Rabenliebe (2010, Bad Love), Angelika Klüssendorf Das Mädchen (2011, The Girl). The aim of this course was, firstly, to make students look for arguments to justify the character´s behaviour that the students tried to comprehend as the behaviour of raven mothers was sometimes incomprehensible; secondly, to encourage students to read literature as a resource for understanding life in totalitarian regimes that has again become a discussed issue in German prose after the year 2000; thirdly, to improve students´ language skills and language areas while presenting, discussing and writing.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60206 - Specific literatures

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    9TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND EDUCATIONAL PSYCHOLOGY (ICEEPSY 2018)

  • ISBN

  • ISSN

    2357-1330

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    401-408

  • Název nakladatele

    Future academy

  • Místo vydání

    Nicosia

  • Místo konání akce

    Greece, Athens

  • Datum konání akce

    2. 10. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000527803500034